...finns det? I Sverige.

Det är väl ofta VVS firmorna som gör det jobbet.

Ja. Men de flesta vägrar pga att de inte vill ta ansvar. finns det någon som gör detta, som någon känner till? Oavsett hur deras "avtal" ser ut då.....jag förstår att de vill bortskriva sig ansvaret....

Jag menar att om man har ett 1 år gammalt badrum och en besiktningsman ser att det är nått fel. Så vill man ändå kanske testa...?

Exakt vad är det du vill göra?
Vill du få en golvbrunn i befintligt golv utbytt men du vill återanvända befintligt tätskikt mot golvbrunnen? Eller vad?

Hej,

Inte jag, men då jag har ett allmänt intresse (kring badrum) och kan mycket kring detta har jag fått frågan. Det är felmonterat, ingen klämring alls. Det är ca ett år gammalt och jättefint. Företaget i konkurs. Inget på försäkringen. De vill testa att riva en bit och "laga" men hittar ingen som vill -. av naturliga skäl?

....sen fick jag för mig att det fanns någon firma i Stockholmstrakten som hade någon metod för detta....men jag kanske drömde?

Låter som att det ligger klinker på golvet, då är det antagligen inte många golvfirmor som bara vill riva lite runt golvbrunnen.

Om det är golvmatta så är det lättare att få tätskiktet tätt.

OK, jag missuppfattade frågan. Insåg inte att det gällde ett"kirurgiskt" ingrepp för att byta en brunn, utan en badrumsrenovering.

Precis. Jag ser framför mig att man lyfter bort ca en meter runt. Lägger nytt tätskikt och manchett o ställer dit en duschkabin knske?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.