698 läst ·
14 svar
698 läst
14 svar
företag som bara monterar
hejsan jag satt och kollade lite på ps auktioner och såg rätt många kompletta paket med solceller och allt vad man behöver. men tänkte lite, finns där ens företag som kan tänka sig montera ens solceller som man själv köpt ? förstår att dem inte kan lämna någon garanti på jobbet.
Ja det finns det men kanske ingett solcellsföretag utan du får hitta en elektriker som hjälper dig och låter du honom lösa allt runtomkring så blir det ju lite jobb och material även för honom..gustavholm skrev:
som Jansson69 säger kan man gå tillväga. Alltså kontakta en elektriker, gärna mindre firma. Kanske finns släkting som är elekytriker? Att fråga en stor elfirma kan man nog glömma såvida man inte känner chefen.
Jag jobbar själv som elektriker så den biten är inte problemet jag tänker mer på själva monteringen av panelerna 👍A Arnodt skrev:
Gustavholm,
Kolla i solcellforum där är många projekt över montering av elnätsanlutna solcellsanläggningar beskrivna i detalj, se flik "Solcellsanläggningar - Projekt"
http://solcellforum.207.s1.nabble.com/Solcellsanlaggningar-Projekt-f4879621.html
Kolla i solcellforum där är många projekt över montering av elnätsanlutna solcellsanläggningar beskrivna i detalj, se flik "Solcellsanläggningar - Projekt"
http://solcellforum.207.s1.nabble.com/Solcellsanlaggningar-Projekt-f4879621.html
Kan ni inte köra arbetesbyte? Du monterar åt @gustavholm och han kopplar åt dig...K karlmb skrev:
Har stött på flera solcellsföretag, ofta "normalt händiga" som monterar. Ingen direkt utbildning mer än kanske internt. Sedan kommer behörig elektriker efter
Lite som många dörr, fönster och köks montörer. De är just montörer.. inte hantverkare(yrkesutbildad)
Finns säkert undantag
Lite som många dörr, fönster och köks montörer. De är just montörer.. inte hantverkare(yrkesutbildad)
Finns säkert undantag
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Boracol, försäljning bara till företag.
Juridik -
Hur gör vi med detta? Bila bort och gjuta nytt, eller bara "lappa o laga"? Skickat offert till flera företag men ingen svarar.
Altan & Uteplats -
Byggföretag monterade bärande väggar buktande och oförankrade
Artikelkommentarer -
Annonser från. företag som bara luras
Övrigt Off Topic -
Hos vilka husföretag kan man köpa bara ritningen?
Hustillverkare