iriche iriche skrev:
Borde inte mäklare informerat om detta och ej gömt det bakom att det hyrs ut till en idiell förening?
iriche iriche skrev:
Borde inte mäklare informerat om detta och ej gömt det bakom att det hyrs ut till en idiell förening?
Läs tråden verksamheten har legat där sen 1990

M maria01 skrev:
Läs tråden verksamheten har legat där sen 1990
Ja? Så därav borde mäklaren informera om det? Just det jag menar...

• Gilla
Josel och 1 till
  • Laddar…
iriche iriche skrev:
iriche iriche skrev:
När dom flesta köper hus så kollar man omgivningen kollar skolor dagis matbutik själv åker runt och kollar att förlita sig på någon annan är ingen ursäkt.

• Gilla
Rasputitsa
  • Laddar…
När jag var i 20års åldern var jag med husvagn i Varamon Motala och var på restaurang med livemusik vid stranden och av en slump bosatte jag där 10år senare med nya kollegor. Jag frågade då om de varit där och de berättade att sommarstugorna runt om byggts om till permanentboenden varpå ägarna klagat på musiken på sommarkvällarna och fått kommunen att sätta förbud.
Samtidigt körde de måndagsklubben på Harrys i stan med upp till 1500 ungdommar på innergård. Allt var frid och fröjd till en kommunpolitiker bosatte sig intill och hans dotter ej kunde sova. De satte stopp för det, Harrys kursade så småningom. Efter flera år öppnade det upp igen följt av Covid vågen.
Idag ekar det tomt i staden sedan många år, jag har sedan länge flyttat därifrån.
Det rullar förbi ökenbollar när vinden viner, men cowboysen är 60+ snart utdöda.. Tjena

• Ledsen
YlvaF och 1 till
  • Laddar…
M maria01 skrev:
När dom flesta köper hus så kollar man omgivningen kollar skolor dagis matbutik själv åker runt och kollar att förlita sig på någon annan är ingen ursäkt.
Det handlar ju om att verksamheten stör. Är samma sak med dina exempel, stör man så får man åtgärda det. Spelar ingen roll hur bra och uppskattad verksamhet man bedriver kursen just om man stör.

• Gilla
Josel och 1 till
  • Laddar…
M maria01 skrev:
Om ett dagis stör utöver det vanliga så får det åtgärdas ju?
Precis som det här är en idiell förening som stör och förstör utöver det vanliga.

• Gilla
Josel och 1 till
  • Laddar…
iriche iriche skrev:
Om ett dagis stör utöver det vanliga så får det åtgärdas ju?
Precis som det här är en idiell förening som stör och förstör utöver det vanliga.
så lätt är det inte är både bredvid dagis och har själv bott bredvid skolor det är ingen som sa åt barnen att vara tysta utomhus mins att många grannar klagade polisen kom inte och sa till att sänka volymen vad för värld lever du i

• Haha
Josel
  • Laddar…
M maria01 skrev:
så lätt är det inte är både bredvid dagis och har själv bott bredvid skolor det är ingen som sa åt barnen att vara tysta utomhus mins att många grannar klagade polisen kom inte och sa till att sänka volymen vad för värld lever du i
Var barnen ute mitt på natten?

• Gilla
Josel
  • Laddar…
iriche iriche skrev:
Var barnen ute mitt på natten?
ja det var både fylla och moped race.

• Haha
Josel
  • Laddar…
Jag håller med om att det teoretiskt är bra med ett regelverk kring ljudgränser osv och att alla ska följa lagar och regler.
Tyvärr finns det åtskilliga som skiter fullständigt i samtliga lagar och regler och det vore hyckleri att inte säga att alla gör det mer eller mindre.
Men i praktiken finns, framförallt i städer, inte möjlighet att kontrollera ljudnivåer 365 dagar om året.
Om alla boende skulle rapportera in varje gång de blir störda av ljud till polisen skulle vi nog behöva ett par fler poliser än idag, de har också lite andra brott som de säkert värdesätter högre.
Jag gillar inte heller mina grannar till och från av olika anledningar och jag har tyvärr många grannar.
I slutändan finns det två lösningar på detta, acceptera eller flytta.
Hade tidigare problem vid min lägenhet med att någon körde runt innergård kl22-23 på kvällen med någon V8 bil med stort avgassystem och gasade runt extra mycket för att troligen imponera på några.
Helt klart "olagligt" men troligen ingen som anmälde. Nu har jag inte hört bilen senaste månaden, förut var det flera ggr per vecka. Sådana här problem är oftast temporära.
Det hjälper heller inte att reta upp sig själv.
Att ungdomar är fulla och ligger på gatan, det händer hela tiden överallt och förmodligen hamnar de förr eller senare i fyllecell om det upprepas. Det var ju hyggligt att TS kollade läget, ta ett snack med de som spelar också och tala om att du börjar tröttna ist, se om det hjälper först? Kastar folk in ölburkar så snacka med dom. Har de något vett i skallen kanske det blir bättre, utan att behöva blanda in polisen?

M maria01 skrev:
ja det var både fylla och moped race.
Så inget med dagiset att göra...

Även kul att du skickat ett PM där du jämför en Ica-butik med en pub...

• Gilla
Josel
  • Laddar…
iriche iriche skrev:

vart raderat annars

iriche iriche skrev:

dagiset var uthyrt nästan varje helg till fester allt från bröllop till klassåterträff det var både fylla och slagsmål och inte bara på nätterna på helgerna på dagarna var ofta barnkalas så det var aldrig lugnt

M maria01 skrev:
dagiset var uthyrt nästan varje helg till fester allt från bröllop till klassåterträff det var både fylla och slagsmål och inte bara på nätterna på helgerna på dagarna var ofta barnkalas så det var aldrig lugnt
hittar du inte på nu? Dagis uthyrt till bröllop?

• Gilla
Josel och 2 till
  • Laddar…
P Parkeringsvakten skrev:
hittar du inte på nu? Dagis uthyrt till bröllop?
Det drivs av ett föräldrar kooperativ

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.