1 716 läst ·
5 svar
2k läst
5 svar
Fördelar med nailscrew?
T
Tovin
Hobbysnickare
· Stockholm
· 1 284 inlägg
Tovin
Hobbysnickare
- Stockholm
- 1 284 inlägg
Eftersom jag precis köpt en Paslode IM90ci som kan skjuta nailscrew, så funderar jag på att köra med såna istället för vanlig spik. Dock är de mycket dyrare.
Spik har ju en förmåga att ”krypa ut” efter ett tag. Slipper man det med nailscrew? Vad är era erfarenheter?
Jag har tänkt att bygga ett förråd i lösvirke och funderar på om nailscrewen är värd de extra pengarna mot bandad spik?
Spik har ju en förmåga att ”krypa ut” efter ett tag. Slipper man det med nailscrew? Vad är era erfarenheter?
Jag har tänkt att bygga ett förråd i lösvirke och funderar på om nailscrewen är värd de extra pengarna mot bandad spik?
Produkter som diskuteras: "maskinskruv"
Maskinskruv
Maskinskruvar är skruvar som är särskilt avsedda att användas med kraftverktyg som skruvdragare, vilket gör dem till ett effektivt val för många olika material och tillämpningar. Dessa skruvar har ofta robusta gängor som är utformade för
Läs mer
Jag har inte använt och jag har inte heller sett dom hos någon annan. Efter en snabb googling så verkar ju fördelen vara solklar, att man kan skruva ut och in dom igen.T Ejmelie skrev:
Väljer man rätt sort och dimension på spik så kryper INTE spikar ut, inte med trådspik och inte heller med stomspik.
Självbyggare
· Stockholm
· 10 106 inlägg
Har inte upplevt att spik som är skjuten har haft samma vilja att krypa ut. De brukar vara doppade i smältlim som aktiveras av friktionen när de skjuts in. Se bara till att det är ringade och inte slät spik.
För stommen brukar det dock vara enklare att skruva, speciellt om man är ensam och bygger.
För stommen brukar det dock vara enklare att skruva, speciellt om man är ensam och bygger.
Som redan skrivits, spiken kryper inte ur.
Har byggt ett 78m2 stort garage, ett litet poolhus samt skjutit fast en del panel och finns det nåt för spiken att fästa i så sitter den.
Har använt Essves spik till 99%.
Är inte nailscrewen tänkt för trall och liknade?
Har byggt ett 78m2 stort garage, ett litet poolhus samt skjutit fast en del panel och finns det nåt för spiken att fästa i så sitter den.
Har använt Essves spik till 99%.
Är inte nailscrewen tänkt för trall och liknade?
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden