Hej,

Vi har luft luft värmepump som når på de flesta ställen i huset och gör det varmt och skönt nu när det börjar bli kallt. I ett av rummen så förblir det kallt dock. Vi har även vattenburen värme till element via en ctc elpanna. Om jag skruvar ner alla andra element i huset men bara skruvar upp det i rummet där det är kallt, kommer elpannan dra lika mycket el som att alla element i huset var vridna till högsta läget?
 
karadayi
Boss89 Boss89 skrev:
Hej,

Vi har luft luft värmepump som når på de flesta ställen i huset och gör det varmt och skönt nu när det börjar bli kallt. I ett av rummen så förblir det kallt dock. Vi har även vattenburen värme till element via en ctc elpanna. Om jag skruvar ner alla andra element i huset men bara skruvar upp det i rummet där det är kallt, kommer elpannan dra lika mycket el som att alla element i huset var vridna till högsta läget?
Svar på din fråga; nej.
 
  • Gilla
Boss89
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.