Hej! Jag behöver lite vägledning. Min lägenhet skall vara förberedd för diskmaskin, men den finns inte något hål för att dra slangar? Vart är det bästa stället för mig att borra ett hål? Och jag förstår inte riktigt om det finns vattenledning för diskmaskinen så är det verkligen förberett för en diskmaskin?
Hälsningar,

Hyresgäst på sin första lägenhet

• Tomt köksskåp med trärent golv under en bänkskiva, liten sladd i hörnet, där en hyresgäst överväger att installera en diskmaskin.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Under diskbänk med rör och elkontakter, synliga slangar för vattenanslutning. Ingen tydlig plats för diskmaskinsanslutning.
    Skapa konto
Har du någon diskmaskinsavstängning på blandaren?

useless useless skrev:
Har du någon diskmaskinsavstängning på blandaren?
Haha, nu ska jag vara ärlig och säga att jag inte ens vet vad det är för något

Om det är en hyreslägenhet ska du stämma av med hyresvärden innan du börjar borra, men det har du kanske redan gjort?

Centano Centano skrev:
Om det är en hyreslägenhet ska du stämma av med hyresvärden innan du börjar borra, men det har du kanske redan gjort?
Det stämmer, jag har stämt av och lämnat in någon blankett. Jag har även försökt får hjälp och tips därifrån, utan resultat. Så det är därför jag vänt mig hit!

Finns det en tredje slang från blandaren? Under diskbänk med två synliga vattenrör och silar. Två slangar från blandaren, ingen tredje synlig.
Skapa konto

Centano Centano skrev:
Finns det en tredje slang från blandaren? [bild]
Nej :(

• Rör och slangar under diskbänk, visar en del av VVS-installation med grå plast- och metallslangar.
    Skapa konto
Jo, den är ju där.

• Gilla
tergo och 2 till
  • Laddar…
Bilden visar rör under diskbänken där en röd pil pekar på ett vred på en blandare.
Skapa konto
Du borde även ha ett vred på blandaren.

• Gilla
Hemmatjat
  • Laddar…
H Hemmatjat skrev:
Haha, nu ska jag vara ärlig och säga att jag inte ens vet vad det är för något
Ett extra vred på blandaren där man slår på/stänger av vattnet till diskmaskinen.

Blandare med ett extra vred för att kontrollera vattenflöde till diskmaskin, vredet är markerat med en röd cirkel.
Skapa konto

• Gilla
Hemmatjat
  • Laddar…
H Hemmatjat skrev:
Jo.

H Hemmatjat skrev:
Hej, det kromade röret som är pluggat är troligen för anslutning av diskmaskin, se om köksblandaren har ett avstängnings vred någonstans, ta bilder på blandaren så ser vi, om ni är osäker.

• Gilla
Hemmatjat
  • Laddar…
useless useless skrev:
Ett extra vred på blandaren där man slår på/stänger av vattnet till diskmaskinen.

[bild]
Jaha okej, nu förstår jag! Jo en sådan har jag! Tack

Utifrån bilderna ni har fått, vart borde jag borra hålet i köksskåpet?

Tomt utrymme under en köksbänk med träparkettgolv, redo för installation. En röd markering finns på väggen.
Skapa konto

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.