Jaha,så här såg det ut i morse bl.a.Äppelträden får verkligen veta att de lever nu när älgarna är på hugget. 4 grenar knäckta bara på ett träd och mer har de hunnit med >
>
.Finns det nån typ av stängsel eller dylikt som håller stånd mot dessa bastarder ??Måste väl vara högt iallafall så de inte kan hoppa över men det är väl lätt det blir lite "fångvårds anstalt" utseénde.Har Ni nåra tips på detta ??
Det var det jä--ligaste,2 m utan att ta satsthomas33 skrev:
Elstängsel är det enda jag vet som tar men då måste det vara högt och man får laga det några gånger tills älgarna lär sig.
7.62 är ju inte tillåtet i tättbebyggda områden och i övrigt enbart under jakten men det är mig veterligen den enda metoden som stoppar dem med garanti
7.62 är ju inte tillåtet i tättbebyggda områden och i övrigt enbart under jakten men det är mig veterligen den enda metoden som stoppar dem med garanti
Som tur är bor inte vi i tätbebyggt område och ljuddämpare går ju också att användamats_o skrev:
Medlem
· Västmanland
· 2 229 inlägg
Om du står ut med okonventionella metoder så kan jag rekommendera en sån här.... 
Har ni inte försökt ge klövviltet lite extra godis på viltbordet?
Vi har inga som helst problem med rådjur och älg i själva trädgården fastän de har stråk som leder längs våra bäckar. De letar inte efter något annat än det stödfoder vi brukar lägga ut året runt.
Vi har inga som helst problem med rådjur och älg i själva trädgården fastän de har stråk som leder längs våra bäckar. De letar inte efter något annat än det stödfoder vi brukar lägga ut året runt.
Klicka här för att svara