Det som kan röra sig är den fina uteplatsen med slänt du har idag som ser ut ha legat stilla under en längre tid och nu, kanske, får nya förutsättningar. Fast det beror på hur du bygger samt också hur den existerande platsen är byggd.
Personligen så skulle jag undvika plattor längs kanterna och om träkonstruktionen ska vara mycket större sätta plintar en bra bit ut från slänten.
Eller jag skulle sätta sedum i slänten och njuta sv att slippa trätrall och underhåll men alla är olika..

Z z_bumbi skrev:
Det som kan röra sig är den fina uteplatsen med slänt du har idag som ser ut ha legat stilla under en längre tid och nu, kanske, får nya förutsättningar. Fast det beror på hur du bygger samt också hur den existerande platsen är byggd.
Personligen så skulle jag undvika plattor längs kanterna och om träkonstruktionen ska vara mycket större sätta plintar en bra bit ut från slänten.
Eller jag skulle sätta sedum i slänten och njuta sv att slippa trätrall och underhåll men alla är olika..
Haha, tyvärr är uteplatsen idag en skog av ogräs då den inte underhållits på nästan ett decennium, så saker har rotat sig ordentligt. Jag kan inte rensa snabbt nog för att ens se gruset sommartid. Så Trallen är väldigt mycket mindre underhåll i jämförelse=) Plus att man blir skitig om fötterna när man går in från grus-sanden och drar med sig grus och sand in genom altandörren.

Men bra input om slänterna! Det ska jag ta med mig, låta det bli lite fribärande ute i kanterna liksom. Tack!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.