Fairlane Fairlane skrev:
Du ska inte ha vatten/avlopp och/eller el till köksön?
Nej, ingen el eller vatten, detta är ”bara” en köks-ö för förvaring..

• Gilla
Fairlane
  • Laddar…
A August Eriksson skrev:
Jag tänkte mest en utvändig fog, valfritt silicon funkar bara färgen känns ok. Bygger du en riktig sockel så kör en sträng i nederkant så blir det superstabilt.
Tack för svar!

raveper raveper skrev:
Fyll upp med skit så står det kvar utan att behöva skruvas fast. Gör dock en riktig sockel.
Utveckla gärna ”riktig sockel”. Har inte helt tummen mitt i hand men är definitivt rookie ;)

Claes Sörmland
Ingen silikon, limma med Tec7.

• Gilla
mrsmrs
  • Laddar…
M Josefine By skrev:
Utveckla gärna ”riktig sockel”. Har inte helt tummen mitt i hand men är definitivt rookie ;)
Skippa plastben helt enkelt

• Gilla
mrsmrs och 1 till
  • Laddar…
Behöver inte limma heller

• Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
P
M Josefine By skrev:
Om ni snickrar ihop en riktig ram/sockel att ställa den på, istället för de rappliga plastbenen går det utmärkt utan att fästa den. Den är 1000 djup och 250 överhäng är ingenting på det djupet. Våran sitter inte fast, ungefär samma mått, den är i princip orubblig.

• Gilla
mrsmrs
  • Laddar…
mowatom skrev:
Om ni snickrar ihop en riktig ram/sockel att ställa den på, istället för de rappliga plastbenen går det utmärkt utan att fästa den. Den är 1000 djup och 250 överhäng är ingenting på det djupet. Våran sitter inte fast, ungefär samma mått, den är i princip orubblig.
okej! En ”stor” ram då för hela ön? Sorry för dum fråga kanske…

P
M Josefine By skrev:
Ja, precis. Med några extra stag, säg 4-5 korta och 2 långa bitar. Raka reglar, eller såga från golvspån etc. Sätt gärna nga ställfötter i också, får ni inte tag på det kan jag skicka ett gäng.

• Gilla
mrsmrs
  • Laddar…
M Josefine By skrev:
Ja

mowatom skrev:
Ja, precis. Med några extra stag, säg 4-5 korta och 2 långa bitar. Raka reglar, eller såga från golvspån etc. Sätt gärna nga ställfötter i också, får ni inte tag på det kan jag skicka ett gäng.
Tack snälla! Okej, men så om jag har fattat rätt (rätta mig om jag har fel!): vi gör en stor ”ram” av reglar som går runt om hela ön, denna sätts liksom bakom den vita ”IKEA sockeln” (är det rätt förstått?) och som ön vilar på. ”Inuti” ramen sätter några kortare reglar (stag?). Så fäster vi ön ovanpå sockeln. Och ställfötterna ersätter plastbenen som medföljer Metod stommarna? Och ställer hittar jag på ex Bauhaus? Ber verkligen om ursäkt för kanske dumma frågor. Är som sagt rookie på att bygga. :)

P
M Josefine By skrev:
Tack snälla! Okej, men så om jag har fattat rätt (rätta mig om jag har fel!): vi gör en stor ”ram” av reglar som går runt om hela ön, denna sätts liksom bakom den vita ”IKEA sockeln” (är det rätt förstått?) och som ön vilar på. ”Inuti” ramen sätter några kortare reglar (stag?). Så fäster vi ön ovanpå sockeln. Och ställfötterna ersätter plastbenen som medföljer Metod stommarna? Och ställer hittar jag på ex Bauhaus? Ber verkligen om ursäkt för kanske dumma frågor. Är som sagt rookie på att bygga. :)
Precis(y):)

H
Behöver man förankra den? Välter/tippar den annars eller är det för den inte ska flytta på sig?

H hus520 skrev:
Behöver man förankra den? Välter/tippar den annars eller är det för den inte ska flytta på sig?
Ingen aning, har ej fått hem grejerna än så har ej monterat Och sett hur den blir. Men är i det stora hela rädd att den ska tippa. Har två vilda småbarn som klättrar på allt osv osv…

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.