Hej. står i begrepp att bygga i Siporex. Blocken är 365mm tjocka. Jag har byggt en dörr som dessvärre blev rätt tung. Min fråga är hur jag förankrar en tung dörr i ett så pass poröst material. Räcker det med fogskum eller finns det speciella expanderande bultar till Siporex?
Är det meningsfullt att såga ut en profil i Siporexen och sätta en 2" *4" och fästa dörren i denna?
Liknande fråga då det gäller takbjälkarna....kan dessa vila i ursågade "hål" i väggarna ??
Hoppas på en osannoligt enkel lösning

WDP
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.