Hej ICA
Vi har en granne, snart 100 år.
Vi har ICA Bankkort. Grannen har ett ICA Köpkort ( det heter kanske så ). Kortet är väl fött.

Grannen handlar på ICA För att se till att det finns pengar på kortet så går han till bankomaten i andra änden av ICA-byggnaden och tar ut kontanter (ofta flera tusen) och går till ICA- servicehörnan och för över kontanterna till Köpkortet.

Jag tror att han tar ut kontanterna (i bankomaten ) från sin SE-Bank, där kan sedan gammalt har sina ”bank-affärer”.
Jag tycker det inte är bra med promenaden till Servicehörnan från bankomaten med fler tusenlappar på fickan.

Jag försöker ordna det så att grannen skall kunna via datorn föra pengar från sitt SEB-konto till ICA /Köpkortet.
Men han säger att han inte har något konto hos ICA och inget kontonummer.

Jag har lyckats med att från min Bank-id bank, Swedbank , föra ett litet testbelopp till ett av våra ICA-konton ,som vi kallar Fakturakontot. Det har nummer 9270-xxxxxx x Det gick alldeles utmärkt.

SÅ NU UNDRAR JAG OM DET TILL GRANNES RÖDA ICA Köpkort FINNS NÅGOT KONTONUMMER KNUTET ?
GRANNEN HAR INGEN ANING. HAN BARA VISAR SITT KÖPKORT SOM HAR NUMMER 4752 XXX XXXXX X81

.MEN DET BORDE VÄL FINNAS NÅGOT KONTO TYP VÅRT 9270-KONTO.

I SÅ FALL BORDE DET VÄL VARA ENKELT ATT GÖRA ÖVERFÖRINGAR FRÅN Grannens SE-BANKSKONTO TILL ICA KÖPKORTET

Det kanske finns någon här som har rött ICA kort och som vet om det går att föra pengar från annan bank till eget konto hos ICA ?

Vi hälsar
Axelman

SÅ NU UNDRAR JAG OM DET TILL WALTERS Köpkort FINNS NÅGOT KONTONUMMERKNUTET ?
WALTER HAR INGEN ANING. HAN BARA VISAR SITT KÖPKORT SOMHAR NUMMER 4752 XXX XXXXX X81.

MEN DET BORDE VÄLFINNAS NÅGOT KONTO TYP VÅRT 9270-KONTO.

I SÅ FALL BORDEDET VÄL VARA ENKELT ATT GÖRA ÖVERFÖRINGAR FRÅN WALTERSSE-BANKSKONTO TILL WALTERS ICA KÖPKORT.

Jag hoppas att nikan hjälpa mig så att jag kan hjälpa Walter med detta.

Vänliga hälsningar

StaffanWeinhardt
Falsterbo

Redigerat:
RoTe
Eller så kopplar han bara sitt "bankomatkort" till sitt ICA konto (det kan dom göra i kassan) och så slipper han både föra över och använda kontanter, bara betala med bankomatkortet.

• Gilla
Festlund och 3 till
  • Laddar…
ullet
Inatämmer med tidigare inlägg, koppla bankkortet till ICA, så får han sina poäng och rabatter.

Resten i ts inlägg förstår jag inte.😂
Versaler och långa radavstånd.🤣

• Gilla
Festlund och 2 till
  • Laddar…
Via ICAappen så kan man också föra över pengar till ICAkortet genom att Swisha.
Användargränssnitt för att välja belopp och fylla på ett ICA-kort med Swish via app.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

@axelman redigera bort nedre delen av ditt inlägg.

ullet ullet skrev:
Man kan också betala in med en BG-betalning, gäller bara att få tag på rätt OCR-nummer, det utgår från kontonumret
Så här skriver https://www.ica.se/stammis/insattning-och-uttag-med-icas-kort/

Text som instruerar om betalningar via internetbank, med information om bankgironummer och OCR-nummerstruktur för insättningar.

och det stämmer med vad som står avseende bankgironummer och OCR-nummer på mitt senaste kontoutdrag på papper.

Observera att kontonummer inte har någon likhet till kortnumret. Kontonumret står uppe till vänster på det fysiska papperskontoutdraget eller går att hitta i deras app.

Skärmbild av ICA:s app som visar ett ICA-kort med betalfunktion, tillgängligt belopp, delvis dold kontoinformation, och alternativ för betalning och Swish.
Skapa konto

Jag tycker även man borde kunna hitta det på webben men där gav jag upp...

Alfredo Alfredo skrev:
Jag tycker även man borde kunna hitta det på webben men där gav jag upp...
Allt finns under "Kort och saldo", men det behövs ju att personen som ts vill hjälpa kan logga in där.

A AndersS skrev:
Allt finns under "Kort och saldo", men det behövs ju att personen som ts vill hjälpa kan logga in där.
Du får gärna länka! Jag gav upp efter en kvart...

Du måste logga in och efter det klickar du på din profilsymbol uppe i högra hörnet. Då visas den här sidan, där kan du hitta kontoutdrag, årsbesked, mm.
En meny på en profilsida med alternativ som Min sida, Bonus, Kort och saldo, Erbjudanden, mm. Logga ut-knapp längst ner.
Skapa konto

• Gilla
Alfredo
  • Laddar…
A AndersS skrev:
Då visas den här sidan
Ja hur kunde jag missa det... 😳😳😳

Och som du säger så om man klickar på:

Kort och saldo-ikon med text i en applikation.

Så ser man sitt ICA-kort och kontonummer även där:

Bild av ett digitalt ICA-kort med saldo och kontonummer, kopplat till ett stammiskonto. Bakgrund är rosa, och kortet visar delvis dolt nummer.
Skapa konto

Tack!

• Gilla
AndersS
  • Laddar…
Demmpa Demmpa skrev:
Via ICAappen så kan man också föra över pengar till ICAkortet genom att Swisha.
[bild]

@axelman redigera bort nedre delen av ditt inlägg.
Pengarna kommer in direkt?

F FreeBreak skrev:
Pengarna kommer in direkt?
Ja, typ sekunden efter att du Swishat till ICAkontot kan du betala från ICAkontot.

• Gilla
FreeBreak
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.