Hej ICA
Vi har en granne, snart 100 år.
Vi har ICA Bankkort. Grannen har ett ICA Köpkort ( det heter kanske så ). Kortet är väl fött.
Grannen handlar på ICA För att se till att det finns pengar på kortet så går han till bankomaten i andra änden av ICA-byggnaden och tar ut kontanter (ofta flera tusen) och går till ICA- servicehörnan och för över kontanterna till Köpkortet.
Jag tror att han tar ut kontanterna (i bankomaten ) från sin SE-Bank, där kan sedan gammalt har sina ”bank-affärer”.
Jag tycker det inte är bra med promenaden till Servicehörnan från bankomaten med fler tusenlappar på fickan.
Jag försöker ordna det så att grannen skall kunna via datorn föra pengar från sitt SEB-konto till ICA /Köpkortet.
Men han säger att han inte har något konto hos ICA och inget kontonummer.
Jag har lyckats med att från min Bank-id bank, Swedbank , föra ett litet testbelopp till ett av våra ICA-konton ,som vi kallar Fakturakontot. Det har nummer 9270-xxxxxx x Det gick alldeles utmärkt.
SÅ NU UNDRAR JAG OM DET TILL GRANNES RÖDA ICA Köpkort FINNS NÅGOT KONTONUMMER KNUTET ?
GRANNEN HAR INGEN ANING. HAN BARA VISAR SITT KÖPKORT SOM HAR NUMMER 4752 XXX XXXXX X81
.MEN DET BORDE VÄL FINNAS NÅGOT KONTO TYP VÅRT 9270-KONTO.
I SÅ FALL BORDE DET VÄL VARA ENKELT ATT GÖRA ÖVERFÖRINGAR FRÅN Grannens SE-BANKSKONTO TILL ICA KÖPKORTET
Det kanske finns någon här som har rött ICA kort och som vet om det går att föra pengar från annan bank till eget konto hos ICA ?
Vi hälsar
Axelman
SÅ NU UNDRAR JAG OM DET TILL WALTERS Köpkort FINNS NÅGOT KONTONUMMERKNUTET ?
WALTER HAR INGEN ANING. HAN BARA VISAR SITT KÖPKORT SOMHAR NUMMER 4752 XXX XXXXX X81.
MEN DET BORDE VÄLFINNAS NÅGOT KONTO TYP VÅRT 9270-KONTO.
I SÅ FALL BORDEDET VÄL VARA ENKELT ATT GÖRA ÖVERFÖRINGAR FRÅN WALTERSSE-BANKSKONTO TILL WALTERS ICA KÖPKORT.
Jag hoppas att nikan hjälpa mig så att jag kan hjälpa Walter med detta.
Vänliga hälsningar
StaffanWeinhardt
Falsterbo
Vi har en granne, snart 100 år.
Vi har ICA Bankkort. Grannen har ett ICA Köpkort ( det heter kanske så ). Kortet är väl fött.
Grannen handlar på ICA För att se till att det finns pengar på kortet så går han till bankomaten i andra änden av ICA-byggnaden och tar ut kontanter (ofta flera tusen) och går till ICA- servicehörnan och för över kontanterna till Köpkortet.
Jag tror att han tar ut kontanterna (i bankomaten ) från sin SE-Bank, där kan sedan gammalt har sina ”bank-affärer”.
Jag tycker det inte är bra med promenaden till Servicehörnan från bankomaten med fler tusenlappar på fickan.
Jag försöker ordna det så att grannen skall kunna via datorn föra pengar från sitt SEB-konto till ICA /Köpkortet.
Men han säger att han inte har något konto hos ICA och inget kontonummer.
Jag har lyckats med att från min Bank-id bank, Swedbank , föra ett litet testbelopp till ett av våra ICA-konton ,som vi kallar Fakturakontot. Det har nummer 9270-xxxxxx x Det gick alldeles utmärkt.
SÅ NU UNDRAR JAG OM DET TILL GRANNES RÖDA ICA Köpkort FINNS NÅGOT KONTONUMMER KNUTET ?
GRANNEN HAR INGEN ANING. HAN BARA VISAR SITT KÖPKORT SOM HAR NUMMER 4752 XXX XXXXX X81
.MEN DET BORDE VÄL FINNAS NÅGOT KONTO TYP VÅRT 9270-KONTO.
I SÅ FALL BORDE DET VÄL VARA ENKELT ATT GÖRA ÖVERFÖRINGAR FRÅN Grannens SE-BANKSKONTO TILL ICA KÖPKORTET
Det kanske finns någon här som har rött ICA kort och som vet om det går att föra pengar från annan bank till eget konto hos ICA ?
Vi hälsar
Axelman
SÅ NU UNDRAR JAG OM DET TILL WALTERS Köpkort FINNS NÅGOT KONTONUMMERKNUTET ?
WALTER HAR INGEN ANING. HAN BARA VISAR SITT KÖPKORT SOMHAR NUMMER 4752 XXX XXXXX X81.
MEN DET BORDE VÄLFINNAS NÅGOT KONTO TYP VÅRT 9270-KONTO.
I SÅ FALL BORDEDET VÄL VARA ENKELT ATT GÖRA ÖVERFÖRINGAR FRÅN WALTERSSE-BANKSKONTO TILL WALTERS ICA KÖPKORT.
Jag hoppas att nikan hjälpa mig så att jag kan hjälpa Walter med detta.
Vänliga hälsningar
StaffanWeinhardt
Falsterbo
Ja, man kan föra över pengar till Ica-kortet (det röda) med banköverföring eller autogiro.
I detta fallet kanske automatisk överföring en gång i månaden vore en bra lösning?
Ni fyller i denna blanketten och skickar in.
https://www.ica.se/filer/ica-kort/stammis/ag-blankett-ikk-1.pdf
I detta fallet kanske automatisk överföring en gång i månaden vore en bra lösning?
Ni fyller i denna blanketten och skickar in.
https://www.ica.se/filer/ica-kort/stammis/ag-blankett-ikk-1.pdf
Redigerat:
ullet
Hobbyelektriker
· Västerbotten
· 577 inlägg
ullet
Hobbyelektriker
- Västerbotten
- 577 inlägg
Man kan också betala in med en BG-betalning, gäller bara att få tag på rätt OCR-nummer, det utgår från kontonumret, men det tror jag du hittar om du loggar in på ICA med Bank-ID (eller ringer till deras kundtjänst).
Mer info: https://www.ica.se/stammis/insattning-och-uttag-med-icas-kort/
Mer info: https://www.ica.se/stammis/insattning-och-uttag-med-icas-kort/
Så här skriver https://www.ica.se/stammis/insattning-och-uttag-med-icas-kort/ullet skrev:
och det stämmer med vad som står avseende bankgironummer och OCR-nummer på mitt senaste kontoutdrag på papper.
Observera att kontonummer inte har någon likhet till kortnumret. Kontonumret står uppe till vänster på det fysiska papperskontoutdraget eller går att hitta i deras app.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag tycker även man borde kunna hitta det på webben men där gav jag upp...
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
sättning viduppförandet
Grund & Markarbeten -
Vilken är den bästa butiken för att jämföra isoleringsmaterial?
Isolering -
Takomläggningen skapar funderingar, har tiderna förändrats?
Övrigt husrelaterat -
Bjälklag på plint, förankra trädäck
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Inget bolån-Banken tar ut en avgift för att föra över pengar på överlåtelsedagen
Köpa & Sälja hus