1 966 läst ·
2 svar
2k läst
2 svar
För varm vattentemperatur i pannan
Hej!
Jag har en panna som heter Aquaes 280 som jag har haft problem med under vintern. Först fick jag inte alla element varma och jag luftade dem och höll på hur mycket som helst. Sedan bytte jag cirkulationspump och fick igång alla element på det sättet. Nu trodde jag att mina problem vad gäller pannan skulle vara över men icke sa nicke. Igår indikerade pannan för hög vattentemperatur och det är hur varmt som helst här inne. Är det nån som har några idéer på vad som kan ha hänt med pannan så vore jag tacksam. Det finns tillräckligt med vatten i pannan och trycket är är bra.
Jag är tacksam för snabb hjälp då jag håller på och flyter bort här hemma i värmen.
Jag har en panna som heter Aquaes 280 som jag har haft problem med under vintern. Först fick jag inte alla element varma och jag luftade dem och höll på hur mycket som helst. Sedan bytte jag cirkulationspump och fick igång alla element på det sättet. Nu trodde jag att mina problem vad gäller pannan skulle vara över men icke sa nicke. Igår indikerade pannan för hög vattentemperatur och det är hur varmt som helst här inne. Är det nån som har några idéer på vad som kan ha hänt med pannan så vore jag tacksam. Det finns tillräckligt med vatten i pannan och trycket är är bra.
Jag är tacksam för snabb hjälp då jag håller på och flyter bort här hemma i värmen.
hur styr du värmen?
har ni utegivare då eller? eller har ni både inne o ute givare..
Borde ju vara nått med nån givare som inte har fattat att det är varmt inne..
eller så är eran Kurva helt tok felinställt..
hittade detta på nätet..
Aquaes är en Frånluftsvärmepump med El panna.. finns i dag med nytt namn IVT490
har ni utegivare då eller? eller har ni både inne o ute givare..
Borde ju vara nått med nån givare som inte har fattat att det är varmt inne..
eller så är eran Kurva helt tok felinställt..
hittade detta på nätet..
Aquaes är en Frånluftsvärmepump med El panna.. finns i dag med nytt namn IVT490
Klicka här för att svara