Mikael_L Mikael_L skrev:
Men att man ens orkar hålla på och försvara Tesla och andra elbilar mot dessa märkliga "attacker", dvs påskriva problem och egenskaper som alla bilar har, i egenskap av att vara bil.
Alla normalintelligenta förstår nog att att motorlampan lyser orange minst lika ofta i en ICE som någon motsvarande orange lampa i elbilen, så där generellt.
Och sen att byggkvalitet, rost, hjulupphängningsproblem och allt sådant är märkesberoende, inte beroende på vilket drivmedel det är.

Nä låt de hållas, Elon får sälja alla bilar de hinner producera ändå.
Men det är väl bättre och diskutera elbilar här? Att klanka ner på ett visst märke är inte samma sak som att elbilar är dåliga.

Så om man inte får klaga på att en viss elbil är dålig så var ska jag då vara?

• Gilla
MRLINDELL
  • Laddar…
J jocke31 skrev:
Nu är ju iofs Vi Bilägare kända för att ta varje tillfälle i akt att kritisera elbilar. Det skulle inte förvåna mig om det visar sig att Shell och CircleK äger majoriteten av aktierna i tidningen.
Det är ingen hemlighet att ViB ges ut av OK(Q8) förlaget. Däremot tycker jag inte de hackar mer på just elbilar än andra företeelser inom bilvärlden.

K Kallens skrev:
Det är ingen hemlighet att ViB ges ut av OK(Q8) förlaget. Däremot tycker jag inte de hackar mer på just elbilar än andra företeelser inom bilvärlden.
Personligen är jag övertygad om att alla som jobbar på tidningen har keps, kör Volvo kombi med husvagn och är rabiata klimatförnekare. :cool:

• Haha
  • Gilla
Dortmunder DAB och 3 till
  • Laddar…
J jocke31 skrev:
Personligen är jag övertygad om att alla som jobbar på tidningen har keps, kör Volvo kombi med husvagn och är rabiata klimatförnekare. :cool:
Jag har hört att alla i den tråden tillber elbilsguden, kör tesla och elon musk är deras ledare. att deras vurmande för miljön gått så långt att de går för att inte slita på bilen och slösa på elen:p

• Haha
Rabbithole och 2 till
  • Laddar…
Bananskalare Bananskalare skrev:
Jag har hört att alla i den tråden tillber elbilsguden, kör tesla och elon musk är deras ledare. att deras vurmande för miljön gått så långt att de går för att inte slita på bilen och slösa på elen:p
Så här alltså?
:D

• Gilla
  • Haha
hobbs och 4 till
  • Laddar…
Satsuki KristinaRT skrev:
... förresten det var en VW Passat, så ALLA ska härmed vara varnade. Och jo förresten, motsvarande bil kostar idag strax under en vad en Tesla kostar, så vi kan skippa diskussionen om att Tesla minsann är så så dyra att man kan förvänta sig ditt eller datt…

Fö hände något liknande med en bekants Audi och den kostar lika mycket som en Tesla, så Audi måste också vara påkostade, överhypade skitbilar….

Varning; innehåller stora mängder ironi….
VW och Audi är ju samma sak så det måste ju vara ett systematiskt fel :p

Mikael_L
Bananskalare Bananskalare skrev:
Men det är väl bättre och diskutera elbilar här? Att klanka ner på ett visst märke är inte samma sak som att elbilar är dåliga.

Så om man inte får klaga på att en viss elbil är dålig så var ska jag då vara?
Klaga på du, jag bryr mig inte.
Om du läser mitt inlägg igen så ser du att jag bara menar .. "Orka!!!" . :D

Mikael_L Mikael_L skrev:
Klaga på du, jag bryr mig inte.
Om du läser mitt inlägg igen så ser du att jag bara menar .. "Orka!!!" . :D
Jag gör som alla andra jag läser en gång sen räcker det. Har inte tid.... ;)

Satsuki
D Dilato skrev:
VW och Audi är ju samma sak så det måste ju vara ett systematiskt fel :p
sant, vilka skitbilar det måste vara….

P
Satsuki KristinaRT skrev:
Tja, när min bil var ny för ca 6 år sedan fick den ett jättekonstigt fel efter ca en månad, märkliga felmeddelanden dök upp och den gick ner i säkerhetsläge. Efter någon månad hittade de problemet, en givare någonstans i bränslesystemet. SÅ dåligt och naturligtvis visar det felet att just det bilmärket suger och är värdelöst. Avråder alla från att köpa en sådan bil eftersom den uppenbarligen är så kass i kvalité att den behöver åka på verkstad x flera första månaderna…..
Eftersom det hände med min måste det ju gälla alla bilar av samma märke, eller hur?

Oh, förresten det var en VW Passat, så ALLA ska härmed vara varnade. Och jo förresten, motsvarande bil kostar idag strax under en vad en Tesla kostar, så vi kan skippa diskussionen om att Tesla minsann är så så dyra att man kan förvänta sig ditt eller datt…

Fö hände något liknande med en bekants Audi och den kostar lika mycket som en Tesla, så Audi måste också vara påkostade, överhypade skitbilar….

Varning; innehåller stora mängder ironi….
Då får du välja en GTE med massor av utrustning.

VW är skit eller var förr.
Vi fick 9 st passater tsi ecofuel.
Alla 9 bilar hade ny motor och växellåda inom 24 månader, den jag körde hade bytt kabelstammar, knapp till bagagelucka, motor och växellåda.
Sen var det fel på bilens hjulinställningar, det gick inte att justera bak så den åt däck.

Märkligt att 9 av 9 bilar var ren skit. Och det hade inte med service eller körsätt att göra. Vi hade en extrem pedant som hade en av bilarna och han drog mycket mindre än vad den skulle göra men den gick åt fanders ändå.

Har äntligen beställt en elbil. Inte så mycket att välja på då alla åkerbilar går bort, liksom de tråkigaste, och frugan har veto på oortodoxa dörrlösningar och välutrustat privatleasingpris under 4000:-/mån.

Vad tror ni valet föll på?

MRLINDELL MRLINDELL skrev:
Ett annat problem med dagens bilar, behöver inte nödvändigtvis vara elbilen men den är lite mera sårbar.
Det är långresa utan reservdäck. Förra sommaren stoppade jag in ett friktions vinterdäck på resan. Vi fick punka utanför Värnamo på E4 rakan på kvällen en fredag.
Visst man har bärgning och assistans fritt, det ingår men sideffekten är en avtrubbad resa eller semester.
Bytte till vinterdäcket och fortsatte. Det blev lite panelpip pga bilen kände inte igen däcket för registrering av däcktrycket. Men autodetect fixade det på några minuter.
På måndagen fixades punkteringen på verkstad och allt var ok igen.
Att köra i stan eller tätort utan reservdäck är lixom ingen fara. Jag har haft en punktering på 15 år och det blev på den här långresan.
Så nästa resa till europa blir med extra däck i skuffen.
Håller med om problemet. Våra 2 6åriga bensinbilar saknar reservdäck (bärgning dagen efter inköp pga det), därför är jag glad att nya elbilen faktist levereras med ett reservdäck!

D Dsl skrev:
då alla åkerbilar går bort
Vad är det? :thinking:

• Gilla
Pin
  • Laddar…
Reservhjul? Dit med lagningsflaskan och kör vidare, ännu inte behövt använda den. Kolla bara bäst före datum.
Fokuserar man på att hitta problem så hittar man kanske något att haka upp sig.:thinking:

D Dsl skrev:
Har äntligen beställt en elbil. Inte så mycket att välja på då alla åkerbilar går bort, liksom de tråkigaste, och frugan har veto på oortodoxa dörrlösningar och välutrustat privatleasingpris under 4000:-/mån.

Vad tror ni valet föll på?

Håller med om problemet. Våra 2 6åriga bensinbilar saknar reservdäck (bärgning dagen efter inköp pga det), därför är jag glad att nya elbilen faktist levereras med ett reservdäck!
E208?

• Gilla
Fairlane och 1 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Vad är det? :thinking:
En bil som ser ut att passa bättre på en åker än på en landsväg

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.