1 822 248 läst ·
27 239 svar
1822k läst
27,2k svar
För tidigt att köpa elbil? Räckvidd
Allvetare
· Västra Götaland
· 12 294 inlägg
Så man kan ändå få fyra hjul o en ratt för en mille.. måste skynda mig o beställa så dom inte tar slut😉Johannes Carlsson skrev:
Allvetare
· Västra Götaland
· 12 294 inlägg
Elbilar är numera på Trumps hatlista och han ägnade en del av sitt julmeddelande åt detta:
-former President Donald Trump said he hopes supporters of "Electric Car Lunacy" would "ROT IN HELL."
-In September, he called them a "hoax" and said President Joe Biden's tax credits for electric cars and trucks made in the United States amounted to "a transition to hell."
https://www.msn.com/en-us/news/poli...sage/ar-AA1m1kt7?ocid=NL_ENUS_A1_00010101_1_1
-former President Donald Trump said he hopes supporters of "Electric Car Lunacy" would "ROT IN HELL."
-In September, he called them a "hoax" and said President Joe Biden's tax credits for electric cars and trucks made in the United States amounted to "a transition to hell."
https://www.msn.com/en-us/news/poli...sage/ar-AA1m1kt7?ocid=NL_ENUS_A1_00010101_1_1
Allvetare
· Västra Götaland
· 12 294 inlägg
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 6 020 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 6 020 inlägg
Volvos VD i april. 🤷🏼♂️Johannes Carlsson skrev:
Den är byggd på SPA2 som är ett riktigt magplask till plattform så återstår att se om dom lyckas lösa problemen eller om dom bara lägger ner plattformen.
Det är elektronik/mjukvara som är problemet. Och gjorde att utvecklingschefen på Volvo fick sparken
EX90 och Polestar 3 är bilarna som är drabbade
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
https://www.dn.se/ekonomi/volvo-cars-vd-jim-rowan-tesla-ligger-inte-fore-oss-med-tekniken/
Allvetare
· Västra Götaland
· 12 294 inlägg
Kull att han nämner säkerhet när Tesla model Y slog rekord med högst betyg någonsin.
Det är vad man kan leverera till kund som räknas!
Det är vad man kan leverera till kund som räknas!
Attitudeswe
Husägare
· Partille
· 2 362 inlägg
Attitudeswe
Husägare
- Partille
- 2 362 inlägg
BYD har gått om Tesla som mesta elbilstillverkare nu senaste kvartalet
https://www.vibilagare.se/nyheter/byd-gar-om-tesla-salde-flest-elbilar
https://www.vibilagare.se/nyheter/byd-gar-om-tesla-salde-flest-elbilar
Bättre reklam kan inte elbilar (generellt) få vad mig anbelangar.D djac skrev:
Jag har kommit fram till att allt som DT ogillar är saker jag gillar och tror på, och allt som han gillar är sånt jag tycker är fel.
Det går knappt att finna undantag i detta ...
Jag har en del namn till på min lista, det finns svenska sådana också..Mikael_L skrev:
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 615 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 615 inlägg
Pengar, kvinnor, alkohol och kött då? Dock så antar jag ju bara att han gillar det🤓Mikael_L skrev:
Farligt att uttala sig sådär självsäkert, så en egen anekdot på ämnet 🤭
När vi gick i gymnasiet så var det en kille som råkade hamna i vår klass då han fick välja mellan IV och Teknik(låga intagningspoäng mot för de praktiska).
Han berättade för oss att han ville bli maffiaboss, VD eller torped (hyfsad spridning ändå får man ge honom och det hade nog varit intressant att närvara vid hans samtal med Syokonsulenten!)
En gång i omklädningsrummen efter idrotten så berättade han för oss att hans liv skulle bestå av endast sprit, sex och droger.
Den naturliga följdfrågan var givetvis ”inga kvinnor då?”, men nej bara av sprit, sex och droger, vilket han fick höra sedan 😂
OnT:
Tog en sväng till Uppsala nu på eftermiddagen för att handla lite på Ikea, på väg dit så blev det köbildning pga en bärgning och bilarna framför bromsade. Lite otäckt med Autopiloten eller om det blev en ”spökbromsning”, släppte lite lätt i dryga 100 😏
Vi hade för första gången även lite strul nu när vi skulle ladda. Så vi testade EON 300 kWh då det var kö till Teslas laddare i Fullerö samt att den är seg när man får dela. Tyvärr så var det omöjligt att starta laddaren med kort, app eller applepay, men samtidigt blev det en lucka så bytte till nästa laddare och där funkade det smidigt
Var två bilar till som försökte sig på samma laddare och gav upp när vi väl laddade 😂