Rejäl skrev:
Bra marknadsföring med leveransklara bilar 4 veckor🤔
Ja, fabriken har varit redo att bygga dom i ett år typ. Kanske dom plockar bort funktionalitet så den ändå går att åka i.

Hade dom hållt igen lige och bara gjort som XC90 fast eldriven precis som XC40/C40 så hade alla varit nöjda
 
P
Rabbithole Johannes Carlsson skrev:
Ja, fabriken har varit redo att bygga dom i ett år typ. Kanske dom plockar bort funktionalitet så den ändå går att åka i.

Hade dom hållt igen lige och bara gjort som XC90 fast eldriven precis som XC40/C40 så hade alla varit nöjda
Så man kan ändå få fyra hjul o en ratt för en mille.. måste skynda mig o beställa så dom inte tar slut😉
 
Rejäl skrev:
Så man kan ändå få fyra hjul o en ratt för en mille.. måste skynda mig o beställa så dom inte tar slut😉
Skulle nog råda till att undvika EX90 och PS3 tills dom bevisat sig.
Köp en BMW iX istället
 
  • Gilla
Anonymiserad 405730 och 3 till
  • Laddar…
P
Rabbithole Johannes Carlsson skrev:
Skulle nog råda till att undvika EX90 och PS3 tills dom bevisat sig.
Köp en BMW iX istället
Tack för avrådan, har inte för avsikt att köpa bil nu och än mindre Volvo😉
 
  • Gilla
djac och 1 till
  • Laddar…
D
Elbilar är numera på Trumps hatlista och han ägnade en del av sitt julmeddelande åt detta:

-former President Donald Trump said he hopes supporters of "Electric Car Lunacy" would "ROT IN HELL."
-In September, he called them a "hoax" and said President Joe Biden's tax credits for electric cars and trucks made in the United States amounted to "a transition to hell."

https://www.msn.com/en-us/news/poli...sage/ar-AA1m1kt7?ocid=NL_ENUS_A1_00010101_1_1
 
  • Haha
jocke31 och 3 till
  • Laddar…
Unikt namn
Den virrpannan borde ta ställning emot eldrivna mikrofoner med.
 
  • Gilla
  • Älska
RoAd och 4 till
  • Laddar…
P
Rabbithole Johannes Carlsson skrev:
Skulle nog råda till att undvika EX90 och PS3 tills dom bevisat sig.
Köp en BMW iX istället
Fick höra at Polestar 4 kommer innan 3:an är det någon som vet mera?
 
Rejäl skrev:
Fick höra at Polestar 4 kommer innan 3:an är det någon som vet mera?
Inte hört något om den, men skulle inte förvåna mig.
 
  • Gilla
Anonymiserad 405730
  • Laddar…
S
Rabbithole Johannes Carlsson skrev:
Den är byggd på SPA2 som är ett riktigt magplask till plattform så återstår att se om dom lyckas lösa problemen eller om dom bara lägger ner plattformen.

Det är elektronik/mjukvara som är problemet. Och gjorde att utvecklingschefen på Volvo fick sparken

EX90 och Polestar 3 är bilarna som är drabbade
Volvos VD i april. 🤷🏼‍♂️


Text jämför Teslas pris med Volvos och nämner säkerhet, återförsäljare, teknik som centraldator och operativsystem.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Text om Teslas tekniska position jämfört med nästa generation bilmodeller. Diskussion, möjligtvis negation av påstående.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


https://www.dn.se/ekonomi/volvo-cars-vd-jim-rowan-tesla-ligger-inte-fore-oss-med-tekniken/
 
  • Haha
  • Gilla
SC Aero och 9 till
  • Laddar…
S sinuslinus skrev:
Volvos VD i april. 🤷🏼‍♂️


[bild][bild]

[länk]
Kanske alla återförsäljare som kostar 135 000 per bil? 😀
”Ligger inte efter om ni tittar på vår nästa modell” 😅 Som om Tesla inte skulle komma ut med några nya modeller någonsin.
 
  • Gilla
Rabbithole
  • Laddar…
Kull att han nämner säkerhet när Tesla model Y slog rekord med högst betyg någonsin.

Det är vad man kan leverera till kund som räknas!
 
  • Gilla
Dilato och 4 till
  • Laddar…
Mikael_L
D djac skrev:
Elbilar är numera på Trumps hatlista och han ägnade en del av sitt julmeddelande åt detta:
Bättre reklam kan inte elbilar (generellt) få vad mig anbelangar.

Jag har kommit fram till att allt som DT ogillar är saker jag gillar och tror på, och allt som han gillar är sånt jag tycker är fel.

Det går knappt att finna undantag i detta ... ;)
 
  • Gilla
  • Älska
Ulltand och 10 till
  • Laddar…
D
Mikael_L Mikael_L skrev:
Bättre reklam kan inte elbilar (generellt) få vad mig anbelangar.

Jag har kommit fram till att allt som DT ogillar är saker jag gillar och tror på, och allt som han gillar är sånt jag tycker är fel.

Det går knappt att finna undantag i detta ... ;)
Jag har en del namn till på min lista, det finns svenska sådana också.. ;)
 
  • Gilla
olleg07 och 1 till
  • Laddar…
richardtenggren
Mikael_L Mikael_L skrev:
Bättre reklam kan inte elbilar (generellt) få vad mig anbelangar.

Jag har kommit fram till att allt som DT ogillar är saker jag gillar och tror på, och allt som han gillar är sånt jag tycker är fel.

Det går knappt att finna undantag i detta ... ;)
Pengar, kvinnor, alkohol och kött då? Dock så antar jag ju bara att han gillar det🤓

Farligt att uttala sig sådär självsäkert, så en egen anekdot på ämnet 🤭
När vi gick i gymnasiet så var det en kille som råkade hamna i vår klass då han fick välja mellan IV och Teknik(låga intagningspoäng mot för de praktiska).
Han berättade för oss att han ville bli maffiaboss, VD eller torped (hyfsad spridning ändå får man ge honom och det hade nog varit intressant att närvara vid hans samtal med Syokonsulenten!)
En gång i omklädningsrummen efter idrotten så berättade han för oss att hans liv skulle bestå av endast sprit, sex och droger.
Den naturliga följdfrågan var givetvis ”inga kvinnor då?”, men nej bara av sprit, sex och droger, vilket han fick höra sedan 😂

OnT:
Tog en sväng till Uppsala nu på eftermiddagen för att handla lite på Ikea, på väg dit så blev det köbildning pga en bärgning och bilarna framför bromsade. Lite otäckt med Autopiloten eller om det blev en ”spökbromsning”, släppte lite lätt i dryga 100 😏
Vi hade för första gången även lite strul nu när vi skulle ladda. Så vi testade EON 300 kWh då det var kö till Teslas laddare i Fullerö samt att den är seg när man får dela. Tyvärr så var det omöjligt att starta laddaren med kort, app eller applepay, men samtidigt blev det en lucka så bytte till nästa laddare och där funkade det smidigt :)
Var två bilar till som försökte sig på samma laddare och gav upp när vi väl laddade 😂
 
  • Gilla
  • Haha
Dilato och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.