3 760 läst ·
22 svar
4k läst
22 svar
För sent för att köpa bensinbil?
Medlem
· Stockholm
· 2 268 inlägg
På tal om att köra på vintern förresten. Säljaren där vi provkörde ND1 pushade också för rostbehandling och menade att det var inga problem att köra året runt. Själv körde han en 996 med lackförsegling och underredesbehandling.
jag: jag tycker att 996 verkar vara en fantastik vinterbil, speciellt 4S
säljaren: ja, det är sådan jag har
jag: och då kör du den året runt?
säljaren: nej, bara på sommaren.

jag: jag tycker att 996 verkar vara en fantastik vinterbil, speciellt 4S
säljaren: ja, det är sådan jag har
jag: och då kör du den året runt?
säljaren: nej, bara på sommaren.
Medlem
· Stockholm
· 2 268 inlägg
Vi kritade på för en nd2 rf tidigare idag. Vi var nere i Jönköping och provkörde en annan igår. Den igår kändes lite ojämn på låga varv och växellådan kändes lite mysko. Jag undrar om det bara var inbillning eller om den levt ett hårt liv. Den hade trots allt inte ens gjort 2k mil. Men det ger ändå lite smolk i glädjebägaren. Nog ska väl bilarna hålla längre än så?
Nästa problem blir att den nästan är för fin för att köra på vintern.
På en tredje vi kikade på hade någon dragit sönder skruvarna till takinfästningen. Jättekonstigt. Fabriken borde inte slinta på torxs vid montering.
Nästa problem blir att den nästan är för fin för att köra på vintern.
På en tredje vi kikade på hade någon dragit sönder skruvarna till takinfästningen. Jättekonstigt. Fabriken borde inte slinta på torxs vid montering.
Medlem
· Stockholm
· 2 268 inlägg
Medlem
· Stockholm
· 2 268 inlägg
Jag hämtade ut den igår. Jag har ännu inte kommit över hur fin den här.
Däremot behöver jag byta slutburk i avgassystemet. Den låter som kriget med systemet som satt på vid köpet och jag fick med originalburken så det borde vara görbart tycker jag.
Den fick även godkänt av min tioåring som konstaterade att den var roligare än vår andra bil.
Däremot behöver jag byta slutburk i avgassystemet. Den låter som kriget med systemet som satt på vid köpet och jag fick med originalburken så det borde vara görbart tycker jag.
Den fick även godkänt av min tioåring som konstaterade att den var roligare än vår andra bil.
S
SueCia
Elektroniktokig
· Dalarna
· 5 508 inlägg
SueCia
Elektroniktokig
- Dalarna
- 5 508 inlägg
min v40 2018 års modell för 264 000 går att sälja kring 210-220 000 nu när pengar sjunkit med drygt 30% i värdeB BSOD skrev:
om hyperinflationen fortsätter så kan du säkert sälja en bil köpt idag för samma summa eller kanske mer om 2 år
Medlem
· Stockholm
· 2 268 inlägg
Klicka här för att svara