blomma_77 skrev:
Hej!

Håller på och bygger ett lösvirkeshus lite utanför Göteborg och nu börjar det bli dags att beställa fönster. Är det möjligtvis någon som känner till några bra fönstertillverkare i Polen?

Tacksam för alla tips jag kan få :D

M v h

Tess
Har varit en hel del i Polen och köpt material men inte hittat några snygga fönster alls. De verkar mest köra med kompositfönster. Har sett lite träfönster som jag glömt namnet på men som inte var så jättesnygga.

mvh
David

Bara en liten fråga! Vad är det för fel på svensktillverkade fönster!?? Tycker det är ganska billigt med nya fönster här i sverige!

Tobbefonsterfixare skrev:
Bara en liten fråga! Vad är det för fel på svensktillverkade fönster!?? Tycker det är ganska billigt med nya fönster här i sverige!
Inga fel. Dock kanske man vill undersöka hur det är i andra länder. Byggmaterial är ofta betydligt billigare i andra länder även på svensktillverkat.

mvh
David

Det finns en firma som importerar fönster från Polen till Sveige vid namn TK-Gruppen men de sysslar endast med kompositfönster. Annars är de ovanämnda tillverkarna kända, där Elit fått bäst betyg enl nån tidning.  8-)

G&B i Rottne www.gob.se kan oxå rekommenderas. De har just nu lagerutförsäljning.

erik_1982 skrev:
Svenska tillverkare.

Fönstergruppen www.fonstergruppen.se
Mockfjärds Fönster www.mockfjardsfonster.se
SP fönster www.spfonster.se
Elitfönster www.elitfonster.se

Hej!Jag köpte mina fönster från Estland och de är bra kvalitet och biliga.Kolla med viljandi windows,jag är väldigt nöjd.Nackdelen är deras produk har 2 års garanti i ställe 10 års garanti.lycka till

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.