Jag renoverar en 40-talslägenhet. Nu har jag kommit till fönstersmyg/foder.
Jag har rivit väck renoveringstapet som suttit på smygen, dom var riktigt illa uppsatta.
En del av renoveringstapetens baksida sitter kvar på smygen. Tips på hur jag ska få bort det? Spraya med tapetborttagningsmedel/vatten eller kanske slipa med grovt sandpapper? Så här ser det ut:
På ett par ställen på fodret har färgen börjat flagna. Ska jag skrapa rent eller måla in? Tre lager färg ska på.
Sista frågan nu...
Fogen var lös på sina ställen. Ska jag riva bort all fog och lägga nya strängar? Eller ska jag fylla på bara? Det drar rätt bra där fogen är borttagen.
Tack för tålamodet!
Jag har rivit väck renoveringstapet som suttit på smygen, dom var riktigt illa uppsatta.
En del av renoveringstapetens baksida sitter kvar på smygen. Tips på hur jag ska få bort det? Spraya med tapetborttagningsmedel/vatten eller kanske slipa med grovt sandpapper? Så här ser det ut:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
På ett par ställen på fodret har färgen börjat flagna. Ska jag skrapa rent eller måla in? Tre lager färg ska på.
Logga in
Skapa konto
Sista frågan nu...
Fogen var lös på sina ställen. Ska jag riva bort all fog och lägga nya strängar? Eller ska jag fylla på bara? Det drar rätt bra där fogen är borttagen.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Tack för tålamodet!
Redigerat:
Är underlaget där tapen suttit hårt skulle jag skrapa bort resterna, det måste gå snabbast. Ett annat alt är att ånga bort resterna om du har någon tapetborttagare av sådan typ.
Vad gäller fogen skulle jag pilla bort det som är löst och lägga dit ny mjukfog.
Vad gäller fogen skulle jag pilla bort det som är löst och lägga dit ny mjukfog.
Japp, det är hårt under. Tapetresterna sitter ordentligt dock, känns som att jag behöver lösa upp dom lite. Ska testa vatten och diskmedel i blomspruta i morgon.
Det var så jag tänkte med, riva loss och lägga ny fog när jag ändå håller på.
Det var så jag tänkte med, riva loss och lägga ny fog när jag ändå håller på.
Klicka här för att svara