Hej,
jag undrar bara om någon här har någon erfarenhet av webshopen "fonsterdirekt.se", vi har hitat ett pardörr+fönster parti som vi är intresserade av. Problemet är att man blir lite orolig när man jämför deras priser med andra.

/magnus

såg ditt inlägg,funderar oxå på att handla fönster därifrån.
har du fått några svar eller har du handlat själv?
tacksam för svar
mvh Anders tångeryd

Vi har beställt en altandörr därifrån. De var ju billiga och hade OK u-värde (1,1) , så vi slog till. Vi får väl se hur nöjda vi blir när den väl dyker upp. Skulle ta 5-6 veckor sade de.

Dessa är skräp. jämför gärna sprängskisser från olika tillverkare, så förstår ni

Oj, det låter ju inte bra! Fast det finns förstås olika synpunkter av "skräp", så jag håller ändå hoppet uppe! =)

Jag kikade på sprängskissen som hastigast och är absolut ingen fönsterexpert men för mig är det inte självklart att fönstret är skräp. Du kanske kan utveckla resonemanget Dalton82 ?

håller med föregående,kan du utveckla ditt svar dalton är du snäll,skulle gärna vilja få klarhet i fallet.ska handla väldigt mycket fönster o vill få ut så mycket som möjligt av budgeten.synd att det inte finns referenser

Jag har själv satt in fönster som jag köpt av fönsterdirekt och jag är jättenöjd. De är snygga och fungerar som de ska . Förstår inte varför Dalton skriver som han gör kanske kan man säga att det är skräp om man jämför med handtillverkade specialfönster för fantasisummor men har man inte tillgång till miljoner på kontot så är fönsterdirekt ett utmärkt val. Var tvungen att kolla lite på andra inlägg Dalton82 skrivit och det verkar vara genomgående att han skriver att olika fönster är skit utan att förklara varför (kanske anställd på något konkurerande företag;))

tack för svaret,kommer beställa fönster därifrån nu.skönt o höra ifrån en nöjd kund.
har inte hört eller läst nått negativt från dom så jag uppplever dom ok om man inte lyssnar på fönster experten dalton för mycket

hoppas fler skriver här om sina erfarenheter,återkommer mer efter montering.

mvh Anders

Plast är i sig själv inget varken vridstyvt eller isolerande matrial. Därför finns det i dagens PVC fönster först en stålkärna i varierande storlek beroende på tillverkare.
Vidare består både karm och båge av Olika kammare som med hjälp av stillastående luft isolerar fönsterna.
I fönsterdirekts fönster finns varken Stål eller kammare.
Dom är dessutom klädda med Aluminium direkt mot plasten., vilket knappast hjälper till att isolera.

Sedan krävs det knappast miljoner för att köpa från en Svensk tillverkare eller ännu mindre Polska fönster.

Ändå känns det konstigt att ett argument som:
citat hobbyfixar: Jag har själv satt in fönster som jag köpt av fönsterdirekt och jag är jättenöjd. De är snygga och fungerar som de ska .
Detta måste vara en förutsättning då grejorna är nya.

Ännu en gång, dessa är skräp. Köp svenska eller importerade med kammarprofiler. Glöm inte heller att det är högkonjuktur, om två år kanske inte din fönsteråterförsäljare finns. Hur går det då med garantierna??

Två olika Sprängskisser. Den första är en flerkammarprofil från G&B, den andra fönsterdirekt

• brilliant.jpg
  • profil3111.jpg
Snailman
jag misstänker de görs här http://www.meethfenster.de/index_en.html http://www.meethfenster.com/karakteristike.htm , europas billigaste fönster, men de är som sagt inte gjorda som andra pvc fönster, iom de saknar stål profilen misstänker jag att det är mycket lättare att bryta sig in med dessa fönster.

Jag tänker nog satsa på de näst billigaste fönstren istället.:)

när man vill ha väldigt låga u värden så börjar man fylla kammarna med isolering, men tills jag sett några tester av dessa fönster så är jag väldigt skeptisk till dem..

Redigerat:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.