4 816 läst ·
13 svar
5k läst
13 svar
Fönsterbyte AB Elementhus -63
Vi har nyligen köpt ett AB Elementhus från -63. Vi är i färd att byta fönster. Ett problem som dykt upp är om befintliga fönsterkarmar är del av väggkonstruktionen, och risken är att isoleringen i väggen rasar ut om man tar bort dessa? Det finns olika bud. Någon som vet?
Vilka erfarenheter finns av kompositfönster (plastfönster) och av företaget FönsterGruppen? Andra fönster, företag och råd vid byten och upphandling?
Vilka erfarenheter finns av kompositfönster (plastfönster) och av företaget FönsterGruppen? Andra fönster, företag och råd vid byten och upphandling?
Jag har köpt ett elementhus från 58 och i det har dom bytt fönster. Men det verkar vara fönster från elementhus själva.
Har även dragit om elen i hela huset och insett attt spånet bara rasar ur.
Så om du skall sätta i nya fönster så var försiktig med spånet...
Har även dragit om elen i hela huset och insett attt spånet bara rasar ur.
Så om du skall sätta i nya fönster så var försiktig med spånet...
Hej!
Roligt att hitta inlägg som berör elementhus! Vi har själva ett elementhus från -57 och
är på väg att byta fönster. Tack för tipset!! Vi ska också byta tak på huset. Det
har legat plåt, men vi skulle vilja ha tegel. Vet ni om elementhusen är dimensionerade
för tegel?
/Anki
Roligt att hitta inlägg som berör elementhus! Vi har själva ett elementhus från -57 och
är på väg att byta fönster. Tack för tipset!! Vi ska också byta tak på huset. Det
har legat plåt, men vi skulle vilja ha tegel. Vet ni om elementhusen är dimensionerade
för tegel?
/Anki
Klicka här för att svara