Vi har nyligen köpt ett AB Elementhus från -63. Vi är i färd att byta fönster. Ett problem som dykt upp är om befintliga fönsterkarmar är del av väggkonstruktionen, och risken är att isoleringen i väggen rasar ut om man tar bort dessa? Det finns olika bud. Någon som vet?
Vilka erfarenheter finns av kompositfönster (plastfönster) och av företaget FönsterGruppen? Andra fönster, företag och råd vid byten och upphandling?
 
Jag har köpt ett elementhus från 58 och i det har dom bytt fönster. Men det verkar vara fönster från elementhus själva.
Har även dragit om elen i hela huset och insett attt spånet bara rasar ur.
Så om du skall sätta i nya fönster så var försiktig med spånet...
 
varför byta karmarna? Är de dåliga?
 
Hej!

Roligt att hitta inlägg som berör elementhus! Vi har själva ett elementhus från -57 och
är på väg att byta fönster. Tack för tipset!! Vi ska också byta tak på huset. Det
har legat plåt, men vi skulle vilja ha tegel. Vet ni om elementhusen är dimensionerade
för tegel?
/Anki
 
Har Elementhus -64
 
Har samma problem
 
Har redan bytt fönsterna
 
Det är väl för sent för mig
 
Får jag kontakta dig?
 
Det ser inte bra ut.
 
Aie aie aie
 
Bärande konstruktion
 
Jag har också tegeltak
 
Jag undrar när huset kommer att rasa ner.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.