ja,har lite planer på att byta 6-7 fönster och 1 ytterdörr....hur har ni gjort?letat grejerna själv,och anlitat snickare?eller något företag som kommer och mäter,räknar pris och gör hela jobbet?har ni förslag på företag det funkat med,eller är det mest strul?exempelvis mockfjärdsfönster eller liknande?funkat bra?eller förslag på andra?tacksam för svar...

Jag gjorde så här:
Först så pratade jag med en massa snickare som fick lämna anbud på jobbet (dom kom ut och mätte fönster så jag slapp det själv). Jag lyckades få ner priset då jag var med och rev ut fönstren samt hjälpte till att lyfta i dom, samt tog hand om städning och bortforsling av byggavfall (tänk på att det sparar tid för snickaren och tid är pengar... Kostade mej 2 semesterdagar).
När jag hittat en bra, billig och välrenomerad snickare så beställde jag fönster hos den som gav mej det bästa priset och frågade om leverans tid(Elite Extreme från Ransta snickeri, mellan Västerås och Sala rekomenderas varmt).
Sedan bokade jag snickaren 2 veckor efter lovad leverans för att kompensera för eventuella leveransförseningar.
ALLT FUNKADE KLOCKRENT!!!
Snickarens pris 11 000 kronor för 7 fönster (Om jag inte hjälpt till själv hade det kostat 14 000.....) inkl. allt material.
Allt som allt kostade det mej cirka 45 000 kronor och Mockfjärdsförnster skulle ha drygt 60 000 kronor........
Lycka till!

Hej!
Jag skulle rekomendera att ordna en snickare som du får förtroende för , du kan be snickaren om att lämna pris på både fönster och montering eller fixar du fönstren själv. Tar du någon frima som "ordnar allt" så kan det gå hur som helst. Även dyrare! Lägg lite egen tid på fönsterbytet och bli nöjd!
jan

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.