10 996 läst ·
20 svar
11k läst
20 svar
Fönster, Vad har ni betalat?
Sida 1 av 2
Hejsan!
Vi skulle jättegärna vilja veta vad ni betalat för era nya fönster från olika fönsterfirmor?
Vi ska byta ut åtta fönster samt tre altandörrar och har fått en offert på 110 tkr inklusive installation utan listning invändigt samt utvändigt.
Det är då treglasfönster i trä, med spröjs och mittstolpe.
Hoppas på många kommentarer!!!
Lite som att ta reda på vad folk betalat för sina bilar.... Fönster varierar väl ifrån 3000-10000kr/st beroende på storlek/tillval/märke. Med våra fönster (enbart material, 11x15 treglas, aluminiumutsida) så borde 8 fönster kosta runt 5000kr/st samt 8000kr/st för helglasad altandörr. Ger 65' i material och resten arbete. Låter lite saftigt....
Ungefär som att fråga vad kostar en bil . . . Hur många kvadrat är det sammanlagt? Jag räknar med att betala 1000-1500 kr per kvadrat för aluminiumfönster med u-värde 1,1 exkl. montering.
Produkter som diskuteras: "spaltventil"
Spaltventil F32 Fresh
För utanpåliggande montage
139 kr inkl moms
Läs mer
Jag har betalat strax under 15 000 för tre st tvålufts 12 x 12 och ett st trelufts 14 x 12 inkl målning och frakt. Samtliga är kopplade 2-glas med energiglas i innerbågen och ett horisontellt spröjs i ytterbågen. De görs i gammal stil av ett snickeri norröver. U-värdena är en bra bit över bidragsgränsen men totalt sett blir det nog bättre än de fula vanvårdade åttiotalsfönstren som sitter där nu...
Monteringen ska jag göra själv.
Monteringen ska jag göra själv.
Kolla på PVC fönster. fick en offert på två st 16x8, en st 16x16 altandörr 21x9 samt liggande 4x14 för ca 14k ink leverans. Firman heter Bo-Fab tror jag.
Var väldigt tveksam först men har bara hittat positiva utlåtanden om plastfönster.
Var väldigt tveksam först men har bara hittat positiva utlåtanden om plastfönster.
Har just monterat de flesta av våra PVC-fönster från tkgruppen.com .
2 öppningsbara 8x12, 1 fast 8x12, 3 st 2-luft 14x12 och en altandörr helglas kostade 26kkr inklusive frakt.
snabb leverans och än så länge verkar fönstrena bra
--
DaJ
2 öppningsbara 8x12, 1 fast 8x12, 3 st 2-luft 14x12 och en altandörr helglas kostade 26kkr inklusive frakt.
snabb leverans och än så länge verkar fönstrena bra
--
DaJ
Har beställt 19st Elite Extreme 3-glas med aluminium och 2st helglasade altandörrar. Totalt ca 22m2 glas inkl dörrarna. Pristet blev 55.700:- vilket verkar vara väldigt bra.
Montaget gör jag själv. Synd att det är så lång leveranstid. Vill sätta i dom nu!
/ Joel
Montaget gör jag själv. Synd att det är så lång leveranstid. Vill sätta i dom nu!
/ Joel
Joel skrev:
Det låter ju bra!
Vart har du beställt dem? O hur lång leveranstid är det då?
falken60 skrev:
Är SP-fönstren snygga? _Har sett dem i broshyrer o tycker att de ser jättefina ut där!
Vi lutar åt att köpa SP totalt 8 fönster 2 altandörrar o 1 dubbelaltandörr
Värmeglas m u-värde 1,2, persienner till 5 av fönstren, spröjs o spaltventiler till 6 av fönstren. Pris: 74000:- totalt ca 16m2 glas.
Kommentarer?