Hej! Har någon några erfarenheter av fönster och skjutdörrar från Byggking?
Jag är rätt sugen på att köpa fönster från dem i o m att priset är helt otroligt. Men just för priset är helt otroligt vill jag först höra mig för med om någon har något att säga om detta företag och isåfall vad.
De annonserar på Blocket som "vi har de billigaste och bästa fönstren".

Om någon har goda erfarenheter av någon annan fönster och skjutdörr-leverantör som håller mycket bra priser och kvalitet tar jag gärna emot dem också.

Tack på förhand
Sibelle

Redigerat:
Hej.
Hur gick det med fönsterna?
Jag funderar på att köpa av dem jag med.

/Robban

Jag fick en offert från Byggking men när jag frågade om några saker så har jag inte hört av dem igen. Jag har även försökt att kontakta dem via en annan e-post men inget svar än ( det har gått 2 veckor nu utan svar.)
Det känns lite oseriöst... och osäkert. Därför skippar vi dem, men det hade varit underbart för plånboken om de var ett företag man kunde lita på.
Letar fortfarande efter fönster och skjutdörr leverantörer så om någon känner till något företag tar jag gärna emot tips.

Hej.
Jag har haft massor av mejlkontakt med Byggking nu. Jag har valt att INTE använda mig av dem. Jag bad om organisationsnummer och vat nummer. Ingen av dem gick att hitta via Skatteverket. Jag fick också veta att om företaget inte har f-skattsedel så får man vid import betala in momsen själv till skatteverket. Då blev inte priset så bra efter man lägger på 25%.
Jag sa till dem att jag inte hittar dem någonstans och att det inte kändes bra att betala 75% i förskott. Jag sa att jag antingen betala 10% i förskott eller sätter in allt på ett konto där pengarna ligger spärrade tills vi fått leveransen. Deras svar då var att de kan tänka sig 50% i förskott. Han var även på och tjatade hela tiden och frågade om vi skulle ha några fönster eller inte.
En släkting till mig skickade en offertförfrågan på 5 fönster men hon har inte fått nåt svar. Hon ska prova att skicka en ny på 25 fönster fast ifrån en anna adress och se om hon får nåt svar då.
Jag tror att byggking är ett blufföretag. Det är för mycket skumt runt dem.

Vi kommer beställa våra fönster ifrån "Bra Fönster". De har bra priser och svarat ärligt på mina frågor. Man får även faktura ifrån dem efter leverans.
http://www.brafönster.se/

Skriv gärna om du märker nått nytt om ByggKing.
:-)
/Robban

JA, BYGGKING låter mer som FUSKKING. Ja, jag har också lagt ner tanken att ha med dem att göra. Tack för ditt tips jag ska också kolla in på bra fönster. Lycka till med ditt projekt.
Sibelle

Är det någon som har något gott att säga om detta företag.
Tänkte beställa men blev lite osäker när dom vill ha förskottsbetalning.

Jag har inget gott att säga om dem, de svarar inte på mail och inte på telefon. Har sagt att de skall ringa upp men ringer ej tillbaka. Nu svarar de inte ens på telefon. Nog för att det är billigt men är det kanske för bra för att vara sant? Finns många andra leverantörer av fönster som verkar vara betydligt seriösare.

Själv har jag valt en annan leverantör och betalat lite mer, dock ändå halva priset jämfört med svenska fönster.

Hej! Har köpt fönster av denna firma. Har betalat för fönster som skull levererats i mitten av september, men inte fått några än. Pengarna som de säger sig ha återbetalat för en månad sen, har ej heller blivit dykt upp. Och de svarar inte i telefon eller på mail. Firman finns ej heller registrerad, och deras adress i Filipstad går till en obebyggd industritomt.
Så.. tänk inte ens tanken på att handla från dom!!:mad:
/Erik

Redigerat av moderator:
GÄLLANDE BYGGKING...enligt lokala tidningar sitter han bakom lås o bom för bedrägerier i hela europa...

Har inte hört något om det här i gbg trakten har du någon länk till artikeln.

Har själv köpt fönster av dom, iallafall såfick jag delleverans, vänta på sista bara.:mad:

Men hade vart trevlig att läsa om det.

Erik01 har du gjort någon polisanmälan på detta ännu?

Mvh Glidarn1

Hej! Vore otroligt intressant om det finns mer info om att han sitter, så återkom gärna med vad ni har. Kommer anmäla Byggking för bedrägeri denna vecka, så får vi se. Händer förmodligen inte speciellt mycket, men tänker ändå göra ett försök.
Mvh Erik

... är det någon av er som har köpt fönster av dem, Bra Fönster alltså?
Jag är verkligen ledsen för alla ni som har haft med ByggKing att göra. Jag är otroligt tacksam för den här sajten för det är tackvare er som jag har totalt skrotat tanken om ett eventuellt samarbete med detta sk. företag.
Nu har jag efter rekommendation från en "inläggare" på sajten blivit mycket intresserad av BRA FÖNSTER och då liksom nu vill jag gärna höra mig för om någon av er har haft med det här företaget att göra och i så fall vad tyckte du om både kvaliteten på fönstrena och kontakten med företaget?

Tack på förhand
Sibelle

Har precis beställt från bra fönster, och måste säga att det kändes som ett väldigt seriöst företag. Mycke bra kontakt och snabba svar på mina frågor. Man kan betala mot faktura när fönstren har levererats och det känns ju mycke tryggare.
Fönstren ska komma om ca 3 veckor, så om kvaliten är bra kan jag inte svara på.

mvh Mattias

Jag är på gång att beställa från Norlux. Verkar ha bra U-värden och bra produkter. Hemsidan är www.norluxfonster.se.¨
Jag skall beställa både vanliga fönster och skjutglaspartier. Priserna är betydligt lägre jämfört med t ex Hajom som jag också har tittat på.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.