Skall bygga en ny takkupa där jag skall inreda med ett badrum.

Ifrån takkupans fönster kommer det vackra landskapet att blotta sig och förgylla den tiden då man står med tandborsten i hand...

Slänger nu ut en fråga till er, skulle det vara helt fel att sätta handfaten mot ett fönster istället för en innervägg? Nackdelen blir som rubriken säger att jag måste placera spegeln någon annan stans än ovan handfatet. Är detta en fullständigt bisarr ide eller skulle det kunna funka??
Vad tycker ni??

tacksam för svar.

Vet inte varför man måste spegla sig efter man varit på toan... Räcker med att tvätta händerna tycker jag :)
En spegel brevid dörren borde funka tycker jag

Man kan ju se det som en vinst också att inte behöva luta sig över hela handfatet när man sen ska spegla sig också! Hade jag möjligheten att ha en fin utsikt från handfatet hade jag lätt tagit det beslutet. Det enda ska väl vara när man tvättar ansiktet och vill veta ifall man fått bort allt, men det är väl småsaker egentligen. Finns ju alltid argument till allt, och mot allt. Prova att hänga över din nuvarande badrumsspegel i några dagar så märker du kanske :)

Vi har gjort så i vår tillbyggnad.
Trivs väldigt bra med att stå och titta ut på fåglarna samtidigt som man borstar tänderna. Vi har ett äppelträd med fågelmatningstationer. Sen satt vi upp en liten rakspegel eller vad man ni kallar det bredvid fönstret. Så var det problemet löst.

Hade mer än gärna haft ett större fönster ovanför handfatet ifall utsikten/insynen tillät detta.
ImageUploadedByByggahus.se1403813844.836687.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Nyfniken
  • Laddar…
Totte_S
Funkar alldeles utmärkt. Vi har badrumsskåpet på en vägg vid sidan om. Rakspegeln står i fönstret. Det är mer insynen man kanske vill tänka på.

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.