P
Jag har ett fönster som jag vill byta nu när jag renoverar mitt badrum. Måttet på fönstret inkl karm är 90cmx 33,5 cm.
Jag skulle behöva ett fönster som va 80cm x 33,5 cm öppningsbart och gärna 3-glas.
Finns dessa fönstermått som standard? Var kan jag hitta dem i så fall?
Jag kan tyvärr inte översätta fönstermåtten till modulmått, eller var det nu heter:-) men det finns ca 1cm runt om för att få det att passa.

Tyvärr är höjden viktig, eftersom huset är byggt på ett speciellt sätt. Huset är byggt på 70-talet och det finns massor med likadana fönster i vårt område så det borde väl finnas som standard??

Det är specialmått. Höjden på fönstret är dessutom ganska liten så alla tillverkare tillverkar inte öppningsbara i den höjden. Du får ringa/maila o kolla om de kan tillverka.
De mindre snickerierna brukar vara mycket mer flexibla i sin tillverkning.

P
Tack för svar!
Jag tänkte att det fanns då många så kanske det var ett standardmått. Det ser ut som ett klassiskt överhängt källarfönster.
Men ett fönster som har 8x3 som modulmått kanske finns så man inte måste måttbeställa?
Vet ni om det finns 8x3 fönster att köpa någonstans? Gärna ett öppningsbart överhängt:-)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.