Tjena!
Börjar dra ihop sig till målning (jo - jag vet att allt tagit en jäkla tid, men det är lite för många åtaganden i omlopp ibland) och jag har fått en o annan fundering på hur jag ska ha det.
Färgsättningen är klar - det blir "havsgrå" (en ganska ljus grå ton) väggar i hall, vardagsrum och sovrum. Dock kommer jag toppa av med två fondväggar i "lakrits" (obviously svart). Ganska vågat, men då jag är en rockpojk så tror jag det blir bra. Det funkar till möblemang och sånt i övrigt i alla fall (mkt vitt, stål o ljusa träslag).
Hur som helst - hade från början tänkt mig snobbrand i taket på 5-10 cm. Frågan är dock hur jag ska göra med fondväggarna? Ska jag dra in det grå på kanterna och "rama in" eller ska jag måla fonden ända in i hörnet? Blir det för jäkla fult att göra snobbranden, sedan grått genom hörnen och några cm in på "fondväggen"?
Känns som att det blir lite kaka på kaka och att det är snyggare att måla "kant i kant" in i hörnen och nöja sig med snobbranden i taket?
Tips o trix mottages tacksamt!
Hur fasen är det med målningsordning rent allmänt? jag hade tänkt mig följande;
1 Tak
2 Fönstersmygar/Bakom element
3 Element/Vattenrör
4 Väggar
5 Snickerier
Borde jag byta ordning någonstans där?
Tacksam för tips o trix! (Har sökt en del på fondväggar på forumet, men kom inte fram till "rätt" svar där...)