För Er intresserade är vi nu fullt igång med byggnation av ett helt nytt hembiorum som skall bli klart innan jul förhoppningsvis. Vi renoverar och bygger nu ett helt nytt konceptrum och kommer bla sänka tak, hänga upp projektor&plasma, dra alla nödvändiga kablar, bygga in projektorduk i tak, montera kopplingspaneler mm. Vidare kommer därtill ett ljusstyrningssystem, inbyggnadshögtalare och multiroom system från bla speakercraft och russound. Följ bygget och ställ gärna frågor om olika lösningar mm.

Erik

post-18215-1194998468.jpg
post-18215-1196164719.jpg
post-18215-1196165045.jpg
post-18215-1196448160.jpg
 
Pågående projekt har ett eget litet forum så jag flyttar dit
 
Ser verkligen fram emot nästa del av förvandlingen Kommer själv att bygga in burkar från Speakercraft och kommer behöva all inspiration jag kan få. Vore intressesant att veta mer om väggpanelerna för kopplingarna. (Butik, tillverkare, kostnad...)

Vad kör du med för högtalarmodeller? Köper du från Sverige?

Bygget ser ut att kunna bli precis hur bra som helst - stort grattis!
 
Vilka är "vi"? Bygger ni det här konceptrummet privat?

Masterfader skrev:
För Er intresserade är vi nu fullt igång med byggnation av ett helt nytt hembiorum som skall bli klart innan jul förhoppningsvis. Vi renoverar och bygger nu ett helt nytt konceptrum och kommer bla sänka tak, hänga upp projektor&plasma, dra alla nödvändiga kablar, bygga in projektorduk i tak, montera kopplingspaneler mm. Vidare kommer därtill ett ljusstyrningssystem, inbyggnadshögtalare och multiroom system från bla speakercraft och russound. Följ bygget och ställ gärna frågor om olika lösningar mm.

Erik

[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.