Mn leverantör i polenrekomenderar enny typ av fogmassa som itne expanderar så mycket och skall vara bättre när man installerar PVC-fönster.
Jag hittade en på nätet meningn som säljer i stockholmstrakten.
Någonsom har erfarenhet, tips, trix?

hiltis montageskum funkar riktigt bra framförallt om man har pistolen till.

Vattna innan skumning och efter så brukar det fungera

lycka till

Jag antar du avser fogskum och inte fogmassa.

Det finns ett vitt skum som är lite mjukare, kan rör sig 20%. Detta skum verkar inte ha så mycket kraft, det orkar inte trycka på så hårt. Har kört med:
Casco Flex skum (3939), men Essve verkar ha samma Fog & Drev 199.
Har använt Flexskum'et till ventilationsrör inne.

Den är dyr. Mindre farlig. Jag tycker den är lite svårt att applicera. Blir ofta luft i den, alltså större blåsor. Jag hade tänkt använda den till fönstren, men det blev Bygg Max vanliga skum. Gick jätte bra.

Några tips:
- Skaffa en luft slang klämma (zoo affär). För att strypa flödet, så det inte kommer för mycket på en gång.
- Använd inte till sista droppen. Mot slutet så går det att höra att det kommer luft/gas som kan bilda stora luft fickor i skummet. Jag använde två flaskor till varje fönster.
- Spruta inte in i redan lagt skum, utan rör på slangen/flaskan hela tiden.
- Maskera ordentligt på insidan (och eventuellt utsidan). Tejpa och täck för fönstren, så slipper ni kladda ner dom.

Inga böjda karmar hos mig. La i en ordentlig sträng på engång. Växte ut en hel del på insidan. Stoppade/dämpade expansionen på utsidan med maskeringstejp.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.