Hej!
Ser att fogen till luckan på kakelugnen har släppt på ovansidan. Är det någon särskild fog som ska användas där eller man kan ta vanlig akrylfog? Blir ju rätt varmt tänker jag.
Ser att fogen till luckan på kakelugnen har släppt på ovansidan. Är det någon särskild fog som ska användas där eller man kan ta vanlig akrylfog? Blir ju rätt varmt tänker jag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Produkter som diskuteras: "akrylfog"
Akrylfog
Akrylfog är en elastisk fogmassa som ofta används i byggnadsarbeten för att fylla i och täta fogar, sprickor och öppningar. Den är vattenbaserad, vilket innebär att den är miljövänlig och lätt att jobba med. Akrylfog kan målas över och
Läs mer
Jag skulle nog inte trycka in ramen när man fogar. Kritfogen har ingen "limmande" effekt.B Betongo skrev:
Ser ut som spår av mjukfog där som förmodligen bör skrapas bort först.
Är det en gammal eller nytillverkad ugn?
Om ramen sitter alltför löst behöver ramen troligen sättas om. Sen är ju en liten glipa där helt kosmetiskt, det behöver inte vara helt tätt där.
Ramen sitter på fint. Skulle tro det är mest estetiskt, förutom lite värmeläckage där som gör kaklet lite varmare än vad jag vill.C cpalm skrev:Jag skulle nog inte trycka in ramen när man fogar. Kritfogen har ingen "limmande" effekt.
Ser ut som spår av mjukfog där som förmodligen bör skrapas bort först.
Är det en gammal eller nytillverkad ugn?
Om ramen sitter alltför löst behöver ramen troligen sättas om. Sen är ju en liten glipa där helt kosmetiskt, det behöver inte vara helt tätt där.
Tack!
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden