1 931 läst · 9 svar
2k läst
9 svar
Förlänga Microsoft 365 business standard prenumeration (Office)
Kanske helt fel ställe för denna fråga men försöker ändå.
Någon här som vet om man kan förlänga en prenumeration på Microsoft 365 business standard prenumeration genom att köpa en ny likadan årsprenumeration och använda koden från den nya till att förlänga ett befintligt avtal. Helst svar från någon som faktiskt gjort det. Får inga raka klara svar när man frågar t ex. Inet m fl.
Jag vill slippa att förlänga från Microsoft Irland och Eu-moms. Har enskild firma och vill slippa bokföring av Eu-moms.
Någon här som vet om man kan förlänga en prenumeration på Microsoft 365 business standard prenumeration genom att köpa en ny likadan årsprenumeration och använda koden från den nya till att förlänga ett befintligt avtal. Helst svar från någon som faktiskt gjort det. Får inga raka klara svar när man frågar t ex. Inet m fl.
Jag vill slippa att förlänga från Microsoft Irland och Eu-moms. Har enskild firma och vill slippa bokföring av Eu-moms.

ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 3 921 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 3 921 inlägg
Jag har precis gjort det för O365 personal, låt vara att min prenumeration hade gått ut innan jag köpte en ny nyckel men har svårt att tro det skulle göra någon skillnad.
Instruktionen var att gå till
https://redeem.microsoft.com/, logga in och sen ange koden, och vipps var mitt O365 aktivt igen...
/U
Instruktionen var att gå till
https://redeem.microsoft.com/, logga in och sen ange koden, och vipps var mitt O365 aktivt igen...
/U
Medlem
· Västernorrland
· 11 137 inlägg
Vad jag vet så har de kontoret nånstans därborta men de är likväl reggade för moms i sverige............allt detta framgår av fakturan.
Medlem
· Västernorrland
· 11 137 inlägg
Jag har nyss förlängt mitt vanliga och där är det svenskt momsredovisningsnummer iallafall.
Tänkte också att ett svenskt momsredovisningsnummer borde betyda "svensk moms" men har sett när jag googlat runt lite att en del påstår att det bara gäller när de säljer till privatpersoner. En orsak till att undvika "EU-moms" är att om man som jag redovisar moms en gång per år så ska den vara inbetald i februari istället för nu i maj om man har "EU-moms".
Kommer nog testa att köpa en ny licensnyckel och testa. Fungerar det för andra versioner som ni skriver här så borde det väl funka för business standard också. Återkommer.
Kommer nog testa att köpa en ny licensnyckel och testa. Fungerar det för andra versioner som ni skriver här så borde det väl funka för business standard också. Återkommer.
Moderator
· Stockholm
· 53 524 inlägg
Jag var i precis din situation, redovisar moms en gång per år i maj. Sedan råkade jag betala en licens (inte Microsoft) till en firma på Irland. Fick då brev från skattemyndigheten att jag sysslade med import/export till EU land. Och fick dörmed börja redovisa moms i februari. Verkar inte gå att komma tillbaka. Jag vill inte bråka om det för jag birde egentligen redovisa varje kvartal (omsättningsnivå), men så länge inte skatteverket påpekar det så kör jag på. Vill inte väcka den Björn som sover.
Medlem
· Västernorrland
· 11 137 inlägg
Jag har enskild firma och det står på mig privat, spelar ju ingen roll så antar jag. Ser ingen anledning att ha nån sån här pren på företaget som sådant. Så det kanske är skillnaden?
Klicka här för att svara