Jag håller på och bygger ett litet gästhus och jag har några funderingar kring fönsterbleck. Huset är utrustat med två höga fönster som är ställda direkt på plattan (med plast och klossar under dock). Bredvid fönsterna finns en fönsterdörr. För fönsterdörren finns färdiga tröskelbleck men vad använder jag bäst till fönsterna, som är utrustade med spår för underbleck på samma sätt som vanliga fönster. Här passar ju inte ett tröskelbleck. Jag kan heller inte med enkelhet sätta ett underbleck då det inte finns något stöd under fönstret som kan hålla uppe blecket. Jag vill helst slippa bygga något av trä under fönstret och vill helst ha en lösning som fungerar som ett tröskelbleck men som nyttjar spåret in fönstret. Har ni några tips? Höga fönster och en fönsterdörr på ett bygge med synliga plastklossar och inget underbleck.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Byggplats för gästhus med två höga fönster och en fönsterdörr monterade på en grundplatta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Det finns tusentals olika sätt att sätta fönster på. De alternativ som finns i bygghandeln passar bara till ett fåtal alternativ.
Man går till en plåtslagare med en skiss helt enkelt så bockar de plåtarna till dig.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.