Hej!
Jag har sprayat på lite ättikablandning för att testa lösa upp om det skulle hjälpa. Har skruvat lös skruven inuti blandaren (se bild) men den sitter stenhårt och jag får inte alls lös själva handtaget. Tips?
PS, jag behöver öppna upp och byta insats inuti.
Jag har sprayat på lite ättikablandning för att testa lösa upp om det skulle hjälpa. Har skruvat lös skruven inuti blandaren (se bild) men den sitter stenhårt och jag får inte alls lös själva handtaget. Tips?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
PS, jag behöver öppna upp och byta insats inuti.
Bra tips med hammaren, ska testa det i morgon. Då har jag tillgång till en hårktork också för värme (hört att det kan hjälpa).
Jag testade med hammare och med hårtork, det gick tyvärr inte trots att jag drog allt jag hade. Däremot så kunde jag få lös plastkåpan under handtaget och då blev det en glipa och jag fick in en liten såg och sågade av stången som handtaget sätt fast i och löste det på så vis.
Nu ska jag få lös biten av stången som är kvar i handtaget, men det blir lättare när den är lös och jag kan ta iväg den och meka vidare. Den ligger i ett bad just nu av vatten + ättika för att försöka lösa upp kalkavlagringen.
Jag fick ny insats av FM Mattsson då blandaren bara är ett par år gammal, så det var smidigt.
Nu ska jag få lös biten av stången som är kvar i handtaget, men det blir lättare när den är lös och jag kan ta iväg den och meka vidare. Den ligger i ett bad just nu av vatten + ättika för att försöka lösa upp kalkavlagringen.
Jag fick ny insats av FM Mattsson då blandaren bara är ett par år gammal, så det var smidigt.
Vad som funkade för mig var att bryta loss handtaget genom att bända det "uppåt" (som när man ökar vattenflödet) tills plastbiten handtaget sitter fast i gick av. Jag hade innan dess tagit i allt jag hade för att dra det "utåt" och det gick bara inte. Efter jag hade brutit loss det var jag tvungen att borra sönder plasten som var kvar i handtaget, den hade blivit riktigt hård och bitit sig fast.
Klicka här för att svara