Jag har idag flyttat en massa vårlökar (typ scilla) idag på grund av att vi ska bygga ett förrådsskjul där. Jag hade inte hjärta att bara slänga allt på komposten så jag grävde ner lite tuvor med lökar här och var i trädgården. Jag har hört att man ska vänta med att flytta lökar till på hösten, men hade inte tid med det.
Tar sig de flesta lökarna tror ni? Även om de inte blommar i år så kanske de blommar nästa år?
På vissa lökar så gick stjälken av.
