1 404 läst ·
5 svar
1k läst
5 svar
Flytta stora högar jord och sten utan att skada gräset?
Bor i nybyggt hus. Säljarna var lata och lät flera jord- och stenhögar från bygget bara ligga kvar. Skulle flytta dessa med grannens jordbrukstraktor men gräsmattan tar för mycket stryk av det.
Hur kan man flytta högarna utan att slakta gräsmattan?
Hur kan man flytta högarna utan att slakta gräsmattan?
Kan vara enklare att hyvla av, bereda marken och så nytt.
En maskin, t.ex. den traktor ni använt trycker till ytan så det blir ojämnt av bakhjulen och kräver en del arbete för att få jämnt och även tillväxt.
Men nu gör jag antaganden, behövs mera information. Hur stor yta, vilka volymer, befintlig gräsmattas kvalite, etc. Gärna bild/er.
En maskin, t.ex. den traktor ni använt trycker till ytan så det blir ojämnt av bakhjulen och kräver en del arbete för att få jämnt och även tillväxt.
Men nu gör jag antaganden, behövs mera information. Hur stor yta, vilka volymer, befintlig gräsmattas kvalite, etc. Gärna bild/er.
Jag antar att det är gräsmattan på väg till och från högen som du får problem med...... En midjestyrd maskin typ Avant kompaktlastare är väldigt snäll mot underlaget, men har du mycket att transportera så är det förstås svårt utan att göra någon åverkan alls, speciellt nu när det är rätt blött.
Klicka här för att svara