Grannens Häck
Går det att flytta en liten granplanta (ca 30-40cm hög) som växer på tomten från en plats till en annan eller kommer den att dö?

Jag vill gärna veta att det finns minst 50% chans innan jag spelar med granens möjlighet till en framtid.

• Haha
Sernando
  • Laddar…
Grannens Häck Grannens Häck skrev:
Går det att flytta en liten granplanta (ca 30-40cm hög) som växer på tomten från en plats till en annan eller kommer den att dö?

Jag vill gärna veta att det finns minst 50% chans innan jag spelar med granens möjlighet till en framtid.
Det går bra, om du gräver upp den med en rotklump är chanserna större än om du bara drar upp den.

• Gilla
Anonymiserad 405730 och 1 till
  • Laddar…
Grannens Häck
F fribygg skrev:
Det går bra, om du gräver upp den med en rotklump är chanserna större än om du bara drar upp den.
Den ska få en ärlig chans så blir grävning ❤️

Grannens Häck Grannens Häck skrev:
Den ska få en ärlig chans så blir grävning ❤️
Om du gör gropen/ hålet innan du drar upp granen bör det fungera ändå. Många granar innom skogsbruket är planterade som barrot 30cm och det brukar gå bra bara inte rottrådarna torkar ut.

• Gilla
Grannens Häck
  • Laddar…
Grannens Häck
F fribygg skrev:
Om du gör gropen/ hålet innan du drar upp granen bör det fungera ändå. Många granar innom skogsbruket är planterade som barrot 30cm och det brukar gå bra bara inte rottrådarna torkar ut.
Eftersom den bara ska resa ca 70m så kan jag unna den en stor klump med befintlig jord.

Grannens Häck
Så här ser den lilla granen ut, är ju inte så positivt. Mår den bra eller ska man avliva den?

• En liten gran med gröna barr och vitaktiga fläckar på grenarna.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Grannens Häck
Någon som vet om den är dödsdömd eller ej?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.