Hej! Är ny här! Har nyss flyttat in i vårat nya hus! Dock är jag inte nöjd med hur diskhon blev placerad (vill ha mitt framför fönstret så jag har mer arbetsbänk nära spisen). Det är diskmaskin integrerat till vänster om diskhon, förstår att det krävs en ny bänkskiva samt två nya måttanpassade underskåp, men hur omfattande skulle detta vara?? Det handlar bara om 30cm men är man perfektionist så är man väll
Surt att komma på det i efterhand, men så är det ibland.
Vad är det för mått på de olika bänkskåpen idag (antar att diskmaskinen är 60 bred)? Givet att ni återanvänder diskhon - den ser ut att vara placerad i ett 80-skåp, men ser ut att få plats i ett 60-skåp?
Vad är det för mått på de olika bänkskåpen idag (antar att diskmaskinen är 60 bred)? Givet att ni återanvänder diskhon - den ser ut att vara placerad i ett 80-skåp, men ser ut att få plats i ett 60-skåp?
Medlem
· Blekinge
· 12 222 inlägg
Fönstret är ju inter heller mitt under det runda fönstret så symmetrin är ju brutn i alla fall. Jag ser inte hur du skulle kunna dela in längan med dina befintliga möbler. Om du flyttar hon till vänster måste väl DM får plats någon annanstans?
Du skulle behöva riva halv köket och köpa många nya skåp.
Nästan billigare att flytta fönstret.
Du skulle behöva riva halv köket och köpa många nya skåp.
Nästan billigare att flytta fönstret.
Diskho ska vi ha kvar! Det stora skåpet är 100cm, diskmaskin 60cm, disko och skåpet bredvid är 80cm.
Verktygstokig
· Sörmland
· 306 inlägg
Mitt största bekymmer är ju rören? Om man flyttar både diskho och diskmaskin 30cm åt vänster, hur blir det med rören??
Verktygstokig
· Sörmland
· 306 inlägg
L Linasvenssons skrev:
Kostnadsmässigt är det nog ett av dina mindre bekymmer.
Få till en 120cm bred låda som känns smidig och har bra förvaring samtidigt som den ger plats för diskhon och rör är nog värre
Från vänster till höger:
100 (befintlig) - 40 (ny) - 60 (ny - diskho) - 60 (befintlig DM) - 60 (ny).
Under förutsättning att diskhon platsar i en 60-stomme då. Blir ju tyvärr ett antal stommar och lådor som får avyttras. Men det borde funka...
100 (befintlig) - 40 (ny) - 60 (ny - diskho) - 60 (befintlig DM) - 60 (ny).
Under förutsättning att diskhon platsar i en 60-stomme då. Blir ju tyvärr ett antal stommar och lådor som får avyttras. Men det borde funka...
Klicka här för att svara


