15 095 läst ·
82 svar
15k läst
82 svar
Flytt av tvättstuga
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 7 411 inlägg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 7 411 inlägg
Ingen aning faktisk, jag har mindre erfarenhet än dig av att lägga den där sorterns papp. Står det något om det i montagebeskrivningen?
Min spontana (obekräftade) tanke är väl att den absolut säkraste skarven är klisterkant i klisterkant och då tillför inte nockremsa nånting annat än om man tycker det blir snyggare.
Min spontana (obekräftade) tanke är väl att den absolut säkraste skarven är klisterkant i klisterkant och då tillför inte nockremsa nånting annat än om man tycker det blir snyggare.
Nej, det enda som står är ifall man skarvar uppe på nocken med ett 300mm överlapp så ska en remsa användas. Står inget om när man drar en hel våd från fot till fot. Min känsla är också som din tanke.Rickard.ag skrev:
Ingen aning faktisk, jag har mindre erfarenhet än dig av att lägga den där sorterns papp. Står det något om det i montagebeskrivningen?
Min spontana (obekräftade) tanke är väl att den absolut säkraste skarven är klisterkant i klisterkant och då tillför inte nockremsa nånting annat än om man tycker det blir snyggare.
Taket är färdigt, på så när som lite plåtar kvar som ska dit.
Har börjat jobba igen, så tagit det ganska lugnt nu i tvättstugan men ikväll fick jag lite feeling och satte upp en gipsskiva och provmonterade pax fläkten.
Enda problemet jag stött på är att gallret på utsidan får inte inte helt in till täckplattan, så där är en springa på 8-9mm. Är det mjukfog som gäller?
Har börjat jobba igen, så tagit det ganska lugnt nu i tvättstugan men ikväll fick jag lite feeling och satte upp en gipsskiva och provmonterade pax fläkten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Enda problemet jag stött på är att gallret på utsidan får inte inte helt in till täckplattan, så där är en springa på 8-9mm. Är det mjukfog som gäller?
Produkter som diskuteras: "fläkten"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Börjat sätta upp huntonit symfoni.
När sista raden skulle sättas så började det regna ute. Då flyttade jag in sågen i garaget. Kopplade på dammsugaren. Skulle bara rengöra ett av utsugshålen bakom klingan. Körde igång sågen, sträcker bak vänster hand och pillar i hålet. Slinter, och kör in sidan av handleden i sågklingan.
Resulterade i 4styng och ett lillfinger utan känsel.
Aja, nu får man lite vila några dagar sen på det igen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
När sista raden skulle sättas så började det regna ute. Då flyttade jag in sågen i garaget. Kopplade på dammsugaren. Skulle bara rengöra ett av utsugshålen bakom klingan. Körde igång sågen, sträcker bak vänster hand och pillar i hålet. Slinter, och kör in sidan av handleden i sågklingan.
Resulterade i 4styng och ett lillfinger utan känsel.
Aja, nu får man lite vila några dagar sen på det igen.
Det hoppas jag också, men enligt läkaren som sydde ihop slamset så såg det mörkt ut. Eventuellt att ”skyddskänsel” kunde återkomma, men full känsel kunde jag troligtvis glömma.fgo skrev:
Men, tillbaka till förrådet. Elis va här idag och kopplade in alla uttag och brytare. Han satte även in en plejd dosdimmer. Min tanke var att sätta en Ikea Floalt i taket, men nu när jag läste närmre på Ikeas hemsida nämner dom att den inte är lämplig att använda med fast installerad dosdimmer. Någon som har något tips på en ledpanel som kan dimras till ett hyfsat vettigt pris?
Köpte en Malmbergs ledpanel Sirius III på 36w som ger en 3973lm.
Lirar felfritt med plejden.
Satte upp den med en nästan obrukbar hand.
Väntar några dagar till innan jag ger mig på de lite tyngre sakerna.
Lirar felfritt med plejden.
Satte upp den med en nästan obrukbar hand.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Väntar några dagar till innan jag ger mig på de lite tyngre sakerna.
Haft röris här idag i några timmar. Han började dra om KV/VV och värmerören. Detta mest pga värmerören låg under sulan i tvättstugan, i sanden och var nästan sönderrostade.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Händer inte mycket i förrådet/tvättstugan. Dock har vi haft en mattläggare på plats för att kika på betonggolvet. Bedömningen blev (inte alls oväntad) att jag behövde slipa bort mestadels av färgen som tidigare ägare har målat betongen med. Frågan är hur jag gör det enklast. Vinkelslip med någon form av slippapper på?
Så, nu har det hänt lite saker i tvättstugan. Snart klar med slipningen av betongen, och röris har vart här och börjat dra rören inne i tvättstugan.
Rören kommer jag bygga in i en låda, med vars två inspektionsluckor i hörnen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Rören kommer jag bygga in i en låda, med vars två inspektionsluckor i hörnen.
Helgen kom en bekant och spacklade åt mig (han är målare). Sen ska han komma och slipa väggarna ikväll, sen ska färg slängas upp. Och idag var Golvläggaren här och flytspacklade golvet. Han ville komma på torsdag eller fredag och lägga in mattan.
Efter dryga året av renoveringen så börjar det äntligen att ljusna i en stundvis väldigt mörk tunnel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Efter dryga året av renoveringen så börjar det äntligen att ljusna i en stundvis väldigt mörk tunnel.


