1 521 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
Flytspackla källare
Hej!
Skapar en ny tråd om flytspackel i källare med oisolerad betongplatta.
Har läst mycket I tidigare trådar men inte hittat svaret på det jag söker.
Vad är det värsta som kan hända? Jag var på ffkakel i Göteborg. Svaret jag fick var att flyspacklet blir poröst efter ett tag och att plattorna kan släppa.
Kan det hända mer än så? T.ex. fuktskada?
Jag har flytspacklat med A50 pro som är till för betong men det står inte specifikt källarebetong.
Skapar en ny tråd om flytspackel i källare med oisolerad betongplatta.
Har läst mycket I tidigare trådar men inte hittat svaret på det jag söker.
Vad är det värsta som kan hända? Jag var på ffkakel i Göteborg. Svaret jag fick var att flyspacklet blir poröst efter ett tag och att plattorna kan släppa.
Kan det hända mer än så? T.ex. fuktskada?
Jag har flytspacklat med A50 pro som är till för betong men det står inte specifikt källarebetong.
Jag förstår. Men nu är "misstaget" gjort. Jag har flytspacklat men en spackel som troligen inte är diffusionsöppet. min fråga är vad är det värsta som kan hända om jag lägger klinker på det?BirgitS skrev:
Jag funderar på att bila bort och göra rätt från början. Eller om om ska jag chansa och låta det vara.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 47 975 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 47 975 inlägg
Det som kan hända då är att när fukten från marken inte kan ta sig upp genom golvet så kan det ta sig upp i väggarna i stället.
Om du också har använt primern FF P-10 Base, det står att i anvisningarna att man ska det, så står det om den primern så här:
Om du också har använt primern FF P-10 Base, det står att i anvisningarna att man ska det, så står det om den primern så här:
https://www.ffkakel.se/storage/1F7D...8b2/FF Kakel Produktdatablad FF P-10 Base.pdf
Klicka här för att svara