decket
Jag ska lägga klickparkett på klinker (utan värme) i ett kök. Visst behöver jag flytspackla och lägga någon matta under? Läste här; "Golvet får inte ha ojämnheter större än 2 mm per meter eller 1 mm per 20 cm".

Tacksam för svar!

Man lägger normalt en s.k foam under nya golvet. Är undergolvet väldigt ojämt? Vad består det av?

• Gilla
decket
  • Laddar…
decket
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Man lägger normalt en s.k foam under nya golvet. Är undergolvet väldigt ojämt? Vad består det av?
Tack för svar! Tänkte lägga foam också. Är det onödigt med flytspackel? Bifogar bild!

• Närbild av kakelgolv med beige plattor och mörka fogar, diskussion om läggning utan flytspackel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Du får ju kolla hur jämnt det är helt enkelt.

• Gilla
decket
  • Laddar…

Bästa svaret

B
Borde räcka med foam. Men lägg ett långt vattenpass eller rak skiva på ytan på olika ställen, så ser du ju hur stora toppar/dalar golvet har.

Jag har ibland lagt lite extra lumppapp under foamen om det är nån lokal lågpunkt som ställer till det.

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Vi la 1-stavigt parkettgolv på klinker , ca 80 m2, en hel undervåning exkl tvättstuga och badrum. Hade en golvläggare som var mkt tacksam över att det fanns klinker :) Bara på med foam och sen klickade han ihop golvet. Han menade att det är ett perfekt underlag som är garanterat rakt (om en kompetent person la klinkern dvs). Så jag skulle ha lagt på bara!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.