Vi skall bygga ett badrum i källaren (betonggolv och -väggar). Det är inte alls bråttom, så vi tänkte ta hjälp med att dra vatten och avlopp och sen göra resten själva lite pö om pö. Nu undrar jag om det finns någon nackdel med att fixa avloppet, lägga golvvärme (behöver inte kopplas in) och flytspackla innan man sätter reglar och gips. Det kan säkert dröja några månader innan vi får tummen ur. Vi ska i samma veva göra stambyte i huset.

• Gilla
Maralt
  • Laddar…
När vi byggde vårt badrum i källaren så gjöts & flytspacklades golvet innan väggarna byggdes.
Tre väggar reglades upp från scratch, fjärde väggen reglades ut från betonghjärtväggen.

Golvet behöver ha isolering under golvvärmen.

Jag bilade bort det gamla golvet (och plattan) helt å hållet, å grävde ner ca 1dm (jag tog tillfälligt bort makadammen). (Resten av badrummet gjorde olika firmor) Nya avloppet hamnade ovanpå makadammen, det lades någon typ av frigolitskivor, armeringsnät ovanpå som sedan golvvärmeslangen fästes på, samt gjöts med någon typ av betong, kommer inte ihåg om det flytspacklades eller om rätt fall gjordes direkt. När det sedan hade brunnit ett tag så byggdes väggarna å resten av badrummet.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.