Håller på att fixa till garaget invändigt, när jag är klar med väggar och tak är det dags för golvet.
Är sugen på klinkers egentligen, men kommer det hålla? Behöver jämna till överallt därför jag tänker flytspackla men vet inte vilket man bör köra på?
och går det göra någon kant upp på väggen så inte vatten rinner in?
 
  • Garage interiör med grå väggar under renovering; hyllor med verktyg och material, oavslutat golv med verktyg och material spridda på ytan.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Inga problem med klinker för vanligt nyttjande.
Har bil och motorcyklar inne. Dock får man ha gummimattor för dubbdäcken på vintern.
 
En rymlig nyrenoverad garage med en motorcykel, stege och en slangvinda på golvet, vitmålade väggar och grått golv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
@ndreas
  • Laddar…
Har du problem idag att vattnet letar sig in ?

Vanligt fiber spackel om du skall lägga klinkers , annars är de industri spackel och betsil

Prima helst 2 gånger , om du skall lägga industri så prima 1/5 rikligt å sen 1/3 andra gånger , detta minimerar bubblor å sådant
 
R Rickard.lj skrev:
Har du problem idag att vattnet letar sig in ?

Vanligt fiber spackel om du skall lägga klinkers , annars är de industri spackel och betsil

Prima helst 2 gånger , om du skall lägga industri så prima 1/5 rikligt å sen 1/3 andra gånger , detta minimerar bubblor å sådant
Nej inga problem alls.
 
  • Gilla
Rickard.lj
  • Laddar…
P pennybridge skrev:
[bild]
Snyggt, något sånt jag är ute efter.
 
R Rickard.lj skrev:
Har du problem idag att vattnet letar sig in ?

Vanligt fiber spackel om du skall lägga klinkers , annars är de industri spackel och betsil

Prima helst 2 gånger , om du skall lägga industri så prima 1/5 rikligt å sen 1/3 andra gånger , detta minimerar bubblor å sådant
Något speciellt flytspackel du rekommenderar? Helst något billigt 😀 och vilken primer bör man använda?
 
P pennybridge skrev:
Nej inga problem alls.
Blev till fel va till TS
 
  • Gilla
pennybridge
  • Laddar…
H hedstrom skrev:
Något speciellt flytspackel du rekommenderar? Helst något billigt 😀 och vilken primer bör man använda?
Om du skall ha klinkers så använd ett fiber spackel , om du ska måla eller köra betsil så är de industri spackel som gäller,

Weber finja kilto mct ,

Det som finns i din bygg handel

Primer som primer för betong underlag
 
Funkar flytspackel för kallgarage? jag körde på med flytspackel för att korrigera bakfallet på betongplattan i mitt ouppvärmda cykel-skjul och flytspacklet har lossnat från plattan efter ett par kalla vintrar så den ligger och flyter ovanpå betonggolvet, inga sprickor utom där det är som tunnast men det är bom-ljud på stora delar av golvet 😠
 
Har klinkers i mitt garage och avskyr det, men det beror delvis på hur jag vill använda det och typ av klinker (från tidigare ägare)

Delvis använder jag det som snickeri och det blir snorhalt med sågspån på. Det hårda golvet flisar även sönder eggverktyg man råkar tappa.

Är det blött, så slirar däcken på bilen mycket lätt när man ska in i garaget då vi har en lätt uppförsbacke in.

Hade föredragit betong med lack, eller allra helst trä i snickeridelen.
 
R Rickard.lj skrev:
Om du skall ha klinkers så använd ett fiber spackel , om du ska måla eller köra betsil så är de industri spackel som gäller,

Weber finja kilto mct ,

Det som finns i din bygg handel

Primer som primer för betong underlag
Inte riktigt bestämt om det bli färg eller klinkers men då vet jag lite mer 👍
 
G g.kraft skrev:
Har klinkers i mitt garage och avskyr det, men det beror delvis på hur jag vill använda det och typ av klinker (från tidigare ägare)

Delvis använder jag det som snickeri och det blir snorhalt med sågspån på. Det hårda golvet flisar även sönder eggverktyg man råkar tappa.

Är det blött, så slirar däcken på bilen mycket lätt när man ska in i garaget då vi har en lätt uppförsbacke in.

Hade föredragit betong med lack, eller allra helst trä i snickeridelen.
Jag har inte bilen i garaget i vanliga fall då det ligger så pass dåligt till på våran tomt, använder det mest då jag ska polera eller laga bilar.
 
Klinkers är snyggt men som mekyta så hade jag nog målat dels för att det blir billigare men oxå lättare med städning
 
  • Gilla
Rickard.lj
  • Laddar…
Ja ska de skruvas å grisas ner så är en epoxi färg att föredra ,

Då är de en industri spackel som behövs då den är hårdare i ytan än vanligt fiber spackel
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.