Håller på att fixa till garaget invändigt, när jag är klar med väggar och tak är det dags för golvet.
Är sugen på klinkers egentligen, men kommer det hålla? Behöver jämna till överallt därför jag tänker flytspackla men vet inte vilket man bör köra på?
och går det göra någon kant upp på väggen så inte vatten rinner in?
Är sugen på klinkers egentligen, men kommer det hålla? Behöver jämna till överallt därför jag tänker flytspackla men vet inte vilket man bör köra på?
och går det göra någon kant upp på väggen så inte vatten rinner in?
Inga problem med klinker för vanligt nyttjande.
Har bil och motorcyklar inne. Dock får man ha gummimattor för dubbdäcken på vintern.
Har bil och motorcyklar inne. Dock får man ha gummimattor för dubbdäcken på vintern.
Renoverare
· Värmland
· 1 178 inlägg
Har du problem idag att vattnet letar sig in ?
Vanligt fiber spackel om du skall lägga klinkers , annars är de industri spackel och betsil
Prima helst 2 gånger , om du skall lägga industri så prima 1/5 rikligt å sen 1/3 andra gånger , detta minimerar bubblor å sådant
Vanligt fiber spackel om du skall lägga klinkers , annars är de industri spackel och betsil
Prima helst 2 gånger , om du skall lägga industri så prima 1/5 rikligt å sen 1/3 andra gånger , detta minimerar bubblor å sådant
Nej inga problem alls.R Rickard.lj skrev:
Något speciellt flytspackel du rekommenderar? Helst något billigt 😀 och vilken primer bör man använda?R Rickard.lj skrev:
Renoverare
· Värmland
· 1 178 inlägg
Renoverare
· Värmland
· 1 178 inlägg
Om du skall ha klinkers så använd ett fiber spackel , om du ska måla eller köra betsil så är de industri spackel som gäller,H hedstrom skrev:
Weber finja kilto mct ,
Det som finns i din bygg handel
Primer som primer för betong underlag
Funkar flytspackel för kallgarage? jag körde på med flytspackel för att korrigera bakfallet på betongplattan i mitt ouppvärmda cykel-skjul och flytspacklet har lossnat från plattan efter ett par kalla vintrar så den ligger och flyter ovanpå betonggolvet, inga sprickor utom där det är som tunnast men det är bom-ljud på stora delar av golvet 😠
Har klinkers i mitt garage och avskyr det, men det beror delvis på hur jag vill använda det och typ av klinker (från tidigare ägare)
Delvis använder jag det som snickeri och det blir snorhalt med sågspån på. Det hårda golvet flisar även sönder eggverktyg man råkar tappa.
Är det blött, så slirar däcken på bilen mycket lätt när man ska in i garaget då vi har en lätt uppförsbacke in.
Hade föredragit betong med lack, eller allra helst trä i snickeridelen.
Delvis använder jag det som snickeri och det blir snorhalt med sågspån på. Det hårda golvet flisar även sönder eggverktyg man råkar tappa.
Är det blött, så slirar däcken på bilen mycket lätt när man ska in i garaget då vi har en lätt uppförsbacke in.
Hade föredragit betong med lack, eller allra helst trä i snickeridelen.
Inte riktigt bestämt om det bli färg eller klinkers men då vet jag lite mer 👍R Rickard.lj skrev:
Jag har inte bilen i garaget i vanliga fall då det ligger så pass dåligt till på våran tomt, använder det mest då jag ska polera eller laga bilar.G g.kraft skrev:Har klinkers i mitt garage och avskyr det, men det beror delvis på hur jag vill använda det och typ av klinker (från tidigare ägare)
Delvis använder jag det som snickeri och det blir snorhalt med sågspån på. Det hårda golvet flisar även sönder eggverktyg man råkar tappa.
Är det blött, så slirar däcken på bilen mycket lätt när man ska in i garaget då vi har en lätt uppförsbacke in.
Hade föredragit betong med lack, eller allra helst trä i snickeridelen.
Renoverare
· Kalmar
· 3 054 inlägg
Klinkers är snyggt men som mekyta så hade jag nog målat dels för att det blir billigare men oxå lättare med städning
Renoverare
· Värmland
· 1 178 inlägg
Ja ska de skruvas å grisas ner så är en epoxi färg att föredra ,
Då är de en industri spackel som behövs då den är hårdare i ytan än vanligt fiber spackel
Då är de en industri spackel som behövs då den är hårdare i ytan än vanligt fiber spackel

