Hej, är i gjutartagen på sista etappen på källaren . Har grävt ur och isolerat om med 100mm pordrän 95kpa och 100mm xps. På et har jag lagt LK’s golvskena och 16mm rör. Fått tips av två av varandra oberoende plattsättare att gjuta en kaka av flytspackel istället för att gjuta betong. Med fördel att jag slipper vänta 3 månader innan jag går vidare Med plattsättning och att det är smidigare att flyta eftersom jag inte har varken tombola eller annan utrustning för att gjuta betong. Har visp och tunna.

Pratade med LK’s support ang en annan sak och de nämnde I förbifarten att garantierna evt inte skulle gälla om man flyter in slingorna.

Givet att vi bortser från eventuell merkostnad, ser ni någon annan risk med att bara köra flytspackel? Tänker På barighet och liknande? Ska nämnas att det handlar om ett tvättstuga/pannrum, så det kommer inte vara några jättelaster att ta hänsyn till

Kommer upp i ca 65-70mm tjocklek exkl, klinker och fix, och kör givetvis fiberarmerat spackel och armeringsmatta. Båda plattisarna menar att detta är standradförfarande och att det bara är att köra på.

Vad säger den samlade expertisen på forumet?

S Snabelhund skrev:
Pratade med LK’s support ang en annan sak och de nämnde I förbifarten att garantierna evt inte skulle gälla om man flyter in slingorna
Det låter konstigt? Dom skriver ju på hemsidan att man kan gjuta in den.

useless useless skrev:
Det låter konstigt? Dom skriver ju på hemsidan att man kan gjuta in den.
Ja, visst gör det? evt kan det ha spelat in att det var strax innan 16 på Fredag eftermiddag..

och de rekommenderar ju tillochmed ingjutning på deras 12mm slang. Kanske får dubbelkolla på måndag igen.

• Gilla
adamdny
  • Laddar…
M
Hur blev det till slut? Funderar på samma sak.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.