Vill höja nivån på ena betongplattan så att de kommer jämt med den andra. Det är golvet i källaren.
Det handlar om ca 2 cm.
Kan jag använda en avjämningsmassa, flytspackel, golvspackel eller annat? Behövs ingen armering då?
Något i stil med:
https://www.biltema.se/bygg/murning/betong/avjamningsmassa-allround-2000046386
Visst kan jag inte gjuta betong på en befintlig betongplatta? Orkar inte bila upp gamla plattan, därav spackel/avjämningsmassa
Golvytan som ska höjas är ca 3x2m. Dessutom ska en 150kg dörr stå längst ut på den nya plattan, det är entredörren till källaren.
Tack
Det handlar om ca 2 cm.
Kan jag använda en avjämningsmassa, flytspackel, golvspackel eller annat? Behövs ingen armering då?
Något i stil med:
https://www.biltema.se/bygg/murning/betong/avjamningsmassa-allround-2000046386
Visst kan jag inte gjuta betong på en befintlig betongplatta? Orkar inte bila upp gamla plattan, därav spackel/avjämningsmassa
Golvytan som ska höjas är ca 3x2m. Dessutom ska en 150kg dörr stå längst ut på den nya plattan, det är entredörren till källaren.
Tack
Klicka här för att svara


