Hur ska man göra? Jag har köpt flytande gödsel och stroller t för ogräs men vet inte i vilken ordning ska jag använda produkterna? Vilka risker tar jag om jag slänger hela påsen 300m2 på en yta som är 100m2 eller borde jag följa anvisningarna?

En tredubbel gödselgiva när hösten nästan har kommit låter inte som ett framgångsrecept...

Jag tror du får bättre effekt med strollern om du väntar till nästa vår, maj eller så, när ogräset växer ordentligt. Och ja, du bör följa instruktionerna.

• Gilla
mg765 och 1 till
  • Laddar…
Det som händer om man överdoserar gödslet är att du dödar gräset, och det tar månader innan det hämtar sig igen. Som att spilla gödsel i gräsmattan när man ska fylla på gödselspridaren.

Olleberg har gräsprogram där du kan hämta inspiration och få en känsla vad och när du ska gödsla.
http://www.olleberg.nu/grasprogram/

Som sagts redan så är det sent för såväl ogräseffekten som gödseleffekten i stroller kombi. Om du vill kan du spruta på importerat ogräsmedel i ren form, men då får du skynda dig. Lägg hellre på höstgödsel nu och spara den dyra kombin till maj/juni. Följ då instruktionerna slaviskt! Lägg hellre på två omgångar med fyra v mellanrum än dubbel dos. Kombi är kombinerat med gödsel och du skall då inte lägga på ytterligare .. 😃

• Gilla
mg765
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.