Mitt stora "problem" vid gräsklippningen är inte att det är speciellt jobbit (ganska roingivande faktiskt) utan det är alla dessa flugor som svärmar runt en hela tiden så fort man börjar klippa. Det är inte det att jag är svettig och luktar en massa svett, för dem kommer så fort jag börjar klippa.
Vet någon om något bra tips för att hålla dem borta t.ex. något att smeta in sig i (typ myggA mot myggor funkar ju kanon).
Någon som har liknande bekymmer?

Jag har också lagt märke till att flugorna gillar gräsklippning, jag gissar att dom gillar värmen och koldioxiden som en bensinklippare avger.

Har också märkt av att det dyker upp mängder, fast jag har en elektrisk klippare. Kanske dom håller till i gräset ?

Förra året fick jag samma problem. Mängder av flugor som svärmade runt mig när jag just klippte gräset. Såklart blev jag både varm och svettig, men problemet var lika oavsett jag duschat precis innan eller ej.
Detta året kan jag knappt vistas utomhus förrän flugorna kommer. Säkert 50 små jävlar som surrar runt mig och försöker komma in i öron och ögon.
Köpte en hatt med myggnät som jag alltid sätter på mig utomhus. Får rätt konstiga blickar från förbipasserande bilar haha

Detta börjar bli ett jobbigt problem för mig.
Inomhus har vi normalt med flugor, mao inte mycket alls

Edit: Bör tillägga att min sambo har inte samma problem som jag med flugorna. Och hos en kompis som bor en bit bort så är problemen desamma. Dvs flugor runt honom men inte henne

Redigerat:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.