Hallå eller, ny här å de verkar givande. Har ett litet spörsmål.

Jag är på jakt efter de jänkarna kallar flat rooth blade.
Vilket ger en ren snittyta när skall göra dados.
På bilden ser ni kanske vad jah försöker få fram.

Någon som vet vart jag kan få tag i nått sådant?

Bild på olika sågklingor och träsnitt som illustrerar ATB, ATBR och FLAT tanddesigner för renare snittytor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Har vart i kontakt med Kyocera-Unimerco i Jönköping och de har enligt en säljare men jag blev snabbt oinressant när jag var privatperson och inte företag.

Kanon. Värt å kolla med dem. Tack du.

Sök på notklinga så får du upp hur många träffar som helst.

Bugar och bockar.

Jag såg den med. Hittade även ett dado-sett på Axminister.
Där beskrev de även hur lång axeln behöver vara för att de skall fungera.

C Cajoty skrev:
Hallå eller, ny här å de verkar givande. Har ett litet spörsmål.

Jag är på jakt efter de jänkarna kallar flat rooth blade.
Vilket ger en ren snittyta när skall göra dados.
På bilden ser ni kanske vad jah försöker få fram.

Någon som vet vart jag kan få tag i nått sådant?

[bild]

Har vart i kontakt med Kyocera-Unimerco i Jönköping och de har enligt en säljare men jag blev snabbt oinressant när jag var privatperson och inte företag.
Bosch gör några klingor med flattandade blad. Denna använder jag i min DW745 för att såga notor. https://www.conrad.se/p/bosch-acces...0-x-32-mm-antal-tander-per-tum-20-1-st-509532

MikeO MikeO skrev:
Bosch gör några klingor med flattandade blad. Denna använder jag i min DW745 för att såga notor. [länk]

Skall kolla in dem du. :-)

Tips: tole.se hittade jag snabbt flattandade klyvklingor på. Snabb och trevlig service från företaget snabb leverans (fraktfritt när jag betalade med Swish)

märket på klingorna är palina, vet inte hur de står sig mot mer kända märken, men priset var bra så tyckte det var värt att prova.

• Gilla
FreQa
  • Laddar…
Jag köpte en flattandad klinga till min dw744 på Flinks i Täby nyligen. Fanns i butiken.

• Gilla
Pysslarn
  • Laddar…
Bump på denna, jag hittar inga klingor.. Antingen söker jag fel eller så är jag blind :thinking: jag behöver en flattandad klinga till min dewalt DWE7485-QS, 210mm klinga med 30mm hål.

Någon som vet var det kan finnas? Gärna i någon butik i Malmö, annars får jag beställa över nätet.

Tack :)

Måste den vara 210 mm? Det går väl med mindre klingor också?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.