Var och tittade på nytt kök idag till vårat nybygge och fick där tips om att sätta in en kolfilterfläkt som ser ut som en vanlig lampa och som inte har kanal ut i det fria, luften cirkulerar genom filtret och sedan tillbaka i rummet.
Finns det någon som har erfarenhet av detta system som kan dela med sig?
Problemet med en vanlig traditionell fläkt är att vi har rätt högt till taket och svårt att hitta något bra att fästa fläktkåpan i då den är så lång.