Sanovas Kickspace är den produkt vi hade tänkt ha i sockel i köket, men nu har ju IKEAs nya köksserie en lägre sockel (80mm) och Kickspace bygger 101mm (och de har ingen planer just nu på ny produkt som passar). Är det ngn som vet något alternativ som kan passa? Effekten vi skulle behöva motsvarar Kickspace 800.

• Gilla
Gnyrk65
  • Laddar…
Jag jagar också en lösning på det här problemet.....

Jag köpte sanovan från england (minns inte namnet på firman men det finns flera trådar om att köpa från dem) och det var bra mkt billigare och gick snabbt. Sen skruvade vi upp benen på max (100) och då går den in precis. Dock behöver den ca 25mm (enl instruktionen) ovanför så jag sågade ur botten på stommen så den kunde ta luft där också.

Aha va bra då vet jag att det går att lösa :). Vad är det för skåp du har den i tro?
Är du nöjd med värmen från den förresten, låter inte för mycket?

Redigerat:
Är det lag på att man måste köpa kök från IKEA :) ?

Den susar litar mer än jag trodde men det är ok. Jag har inte fått ditt sockeln ännu så det borde bli tystare. Den hamnade under ett hörnskåp med karusell.

Värmen hänger på frammatningsvärmen. Men den gör sitt jobb men vi har inte haft riktigt kallt (-10) ännu. Kolla i deras tabell över dimensionering. Köra fläkten på tvåan låter otroligt mkt.

Ingen lag på ikea men köpte luckor av pickyliving.

En kass sak är 10 cm gör att ev rördraging/avlopp kan få det tajt.

Själv tycker jag att den låter lite väl mycket. Vi har våra under trappor i två hallar och där funkar det ok, men personligen är jag osäker på om jag skulle vilja ha en någon annanstans.

Det är ok som sagt i ett kök under normal omständigheter (folk/matlagning/radio etc) men det är alltid väldigt skönt när den stängs av. I paketet från England ingick inte rumstermostaten /http://www.bygghemma.se/inomhus/varme-och-ventilation-och-vvs/element-och-radiatorer/tillbehor/rumstermostat-eberle-rtr-e6202/p-181965) så den skall jag köpa så slipper den gå hela tiden. Här köpte jag min 800 http://www.gasapplianceguide.co.uk/myson_kickspace_heaters.htm. Man får betala i förskott men allt var väldigt smidigt.

• Gilla
Ujy
  • Laddar…
Tack för att du delade med dig dudero. Har nu beställt en 800 och termostaten kommer jag även att köpa. Sen får man helt enkelt se hur man kommer att kunna acceptera ljudet. I värsta fall så får det helt enkelt bli golvvärme.
Intressant att du fick in den i ett hörnskåp, tror min hamnar i ett vanligt 60 skåp.

Detta var i detta hörnskåp. Det är ju lite bredare: http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/S89915701/

En utmaning är att gallret framtill är ca 105mm så det går inte att trycka på utan på en sockellist. Vi fick till 100mm med benen man kan du få till lite till så spar du strul. Nu fick jag kapa gallret i ovankant och det ser ut som f-n. Riktigt hemmapulat. Skall försöka fräsa ur en mfd iställlet. Dock vill man ju inte att urfräsning skapar för mkt "friktion" när det passerar igenom. Får se hur jag löser det.

Man kan möjligtvis inte få se en liten bilddokumentation hur du löste det.....:cool:

kulle
pelpet skrev:
Är det lag på att man måste köpa kök från IKEA :) ?
Javisst är det lag på det.
Du har väl inte satt in ett Olagligt kök ?

Här kommer bilder. Konvektorn är inte fastskruvad i gallret ännu utan ligger bara mot. Det är alltså två bitar sockel på var sida som bara sitter klämda mellan golv/stomme och gallret skruvat i. Gallret är sågat/avklippt ca 8mm upp till (och det blev riktigt hemmapulat).

flakt1.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
flakt2.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Redigerat:
  • Gilla
kulle och 1 till
  • Laddar…
Hur kopplade du termostaten? Är det den som styr av och på för fläkten?

Skall koppla in en i veckan förmodligen.

mvh

Har inte köpt termostaten. Så vet faktiskt inte men jag fattar som att det är basic inkoppling och den skall då slå av/på fläkten.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.