Hej! Är det någon som vet om det går att få bort, eller iaf ljusa upp, sådana här fläckar på ett gammalt brädgolv? (Det är ett fint gammalt lent och slitet golv med breda golvtiljor, som jag endast vill såpskura sedan, inte olja, lacka eller gud vet vad). (Finns fler fläckar än de på bilden)

• Gammalt trägolv med mörka fläckar och verktyg; hammare och borste synliga.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
T
Hur är det behandlat idag? Vad har har orsakat fläckarna?

Jag gissar att du har försökt tvätta bort dem redan på något vis? Vad har du gjort och använt för medel och vad har resultatet blivit? Var det större eller mörkare fläckar från början?

Det underlättar om det ger så detaljerad och omfattande information som möjligt.

T Testarn skrev:
Hur är det behandlat idag? Vad har har orsakat fläckarna?

Jag gissar att du har försökt tvätta bort dem redan på något vis? Vad har du gjort och använt för medel och vad har resultatet blivit? Var det större eller mörkare fläckar från början?

Det underlättar om det ger så detaljerad och omfattande information som möjligt.
Jag tror det är ett skurgolv. Det är original från ca 1800/1900-tal.
Nej jag har inte tvättat eller gjort något alls. Det är också olika typer av fläckar, sannolikt av olika saker som hamnat/spillts på golvet.

Har läst om att man kan använda oxalsyra blandat med vatten för att få bort fläckar, är det någon som testat denna metod?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.