Hej,
vi har satt in ett glashandfat i badtummet och det har fått fläckar som vi inte kan få bort, vi har provat med fönsterputs och med typ Ajax rengöringsmedel, är det någon som har tips på hur man kan fixa det och hur man kan förhindra att fler kommer?

Jag har haft funderingar på att vaxa handfatet men det hjälper ju inte nu när vi redan har fläckar.

testa att hälla på bakpulver och sedan ättiksprit och gnugga, det är ett riktig dundermedel mot många sorters fläckar :)

Prova med ett kalklösande rengöringsmedel. Det borde vara kalkavlagringar som ger fläckarna.

Citronsyra skulle jag prova.

• Gilla
Kattvovven
  • Laddar…
Jag tror inte att det är kalkfläckar, jag tror snarare att det är salt som orsakar fläckarna, men tack för tipsen så länge, ska prova dessa och återkommer med svar!

Salt? Har ni saltvatten i kranarna ;)

Kalcinex/Kalkbort som finns i färghandeln skulle jag rekommendera. Kanonrengöring för badrum!

krillek skrev:
Kalcinex/Kalkbort som finns i färghandeln skulle jag rekommendera. Kanonrengöring för badrum!
Kalcinex är superbra mot kalkfläckar, dock ska man skölja MYCKET noga efter att ha använt det medelt. Det är starkt surt (typ ph 2) och lämnar man kalcinex på tex kakelfogar så kan de skada fogarna. Använd detta mycket försiktigt.

En teori jag har är att det är någon beläggning på som skall göra det lättstädat.
Den kanske har släppt om ni använt starka rengöringsmedel?
Kontrollera tillverkarens anvisningar/information.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.