Vi har tidigare idag haft besök från en VVS:are som skulle hjälpa oss åtgärda ena expansionskärlet enligt bild som har ett tryck på 2 bar typ. Då han titta på systemet så blev han lite förvånad och sa att han aldrig sett något liknande, vi har 2 expansionskärl och fler värmeväxlare än vad som behövs.
Har någon här någon erfarenhet utav detta, se bild. Den vänstra delen, vad står den för?
Har någon här någon erfarenhet utav detta, se bild. Den vänstra delen, vad står den för?
Du har 2 system som är separerade från varandra av växlaren som sitter framför det vita exp-kärlet.
Det brukar man göra när man vill ha olika medier i systemet. Ett uterum som kan frysa på vintern om det inte är glykol i vattnet exempelvis.
Det brukar man göra när man vill ha olika medier i systemet. Ett uterum som kan frysa på vintern om det inte är glykol i vattnet exempelvis.
Klicka här för att svara
